Pista 2 a Aeroportului Otopeni se redeschide pentru traficul aerian. Cât au costat lucrările de modernizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Facebook Buchares Airports

Lucrările de modernizare, începute în vara anului trecut, la pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Bucureşti s-au finalizat la timp, conform contractului şi au costat 110 milioane de lei.

Pista nr. 2 a Aeroportului Otopeni a fost redeschisă vineri pentru traficul aerian, ca urmare a finalizării şi recepţionării lucrărilor, a transmis Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Pista are o lungime de 3,5 kilometri, lăţimea de 60 de metri, din care 45 de metri reprezintă suprafaţă portantă şi acostamente de 7,5 metri. A fost construită în 1987 şi a beneficiat de o reparaţie capitală în 1997, până la actuala modernizare fiind derulate numai lucrări de mentenanţă.

Potrivit sursei citate, prin finalizarea acestor lucrări de reparaţii capitale şi modernizare, capacitatea portantă PCN s-a ridicat de la 80 la 93 R/D/W/T, iar capacitatea de procesare zboruri pentru această pistă a crescut cu 20%.

Lucrările de modernizare au vizat, printre altele, schimbarea dalelor de beton de pe suprafaţa de rulare, refacerea terasamentului şi modernizarea 100% a sistemului de balizaj. În timpul lucrărilor au fost turnate peste 90.000 de tone de mixturi bituminoase şi au fost refăcute 7.800 metri cubi de dale de beton.

Lucrările de consultanţă şi de execuţie, în valoare cumulată de aproximativ 127 milioane de lei, au fost efectuate de SC Porr Construct SRL (antreprenor general) şi de SC Consitrans SRL (consultant), în baza unor contracte atribuite prin licitaţie publică. Lucrările de modernizare au fost finalizate în 5 luni de la începerea acestora şi au o garanţie de 73 de luni. 

La eveniment au participat viceprim-ministrul Dan Barna, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, precum şi reprezentanţi ai constructorului şi ai altor entităţi din domeniul aeronautic.

Cătălin Drulă, ministru Trasporturilor a declarat că Aeroportul Otopeni are un potenţial enorm, care nu a fost atins. Acesta a recunoscut problemele existente la parcări şi cu planurile de dezvoltare care sunt îngheţate, precizând că noul Consiliu de Adiministraţie are mandatul de a dezvolta acest aeroport.

Mai multe pentru tine:
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
33 de ani fără Anda Călugăreanu. Saveta Bogdan: „Ioana a rămas a nimănui, după decesul mamei. Dan Tufaru o internase la o casă de copii”. Cum arată mormântul artistei?
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Grindeanu îi cere lui Bolojan să retragă numirea Oanei Gheorghiu ca vicepremier: „Pentru a evita să compromitem relația cu SUA”
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Un important lider republican îi spulberă speranțele lui Trump pentru un nou mandat în 2028: „Nu văd o cale pentru asta”
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Alimentul de care Fuego nu se atinge: „Cel mai nociv pentru ființa umană”. Îi îndeamnă pe toți să-l evite
Păreri pro și contra despre Catedrala Mântuirii Neamului. Mihai Găinușă: „Bolnavii care nu plătesc CASS vor merge la Catedrală, nu la camera de gardă”. Ce spune Dan Negru?
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
La șase luni de la naștere, Jennifer Lawrence a luat o decizie radicală: „Sânii mei...”