Pe scurt
0Finanţe Declararea on-line a obligaţiilor bugetare, extinsă la nivel naţional Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va extinde la nivel naţional, la 1 aprilie, sistemul care permite
Finanţe
Declararea on-line a obligaţiilor
bugetare, extinsă la nivel naţional
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va extinde la nivel naţional, la 1 aprilie, sistemul care permite firmelor să declare on-line obligaţiile bugetare, a declarat, ieri, preşedintele ANAF, Daniel Chiţoiu. "Fac apel la toate firmele să utilizeze această modalitate şi să aibă încredere că documentele vor ajunge la unităţile fiscale. Astfel, se va evita aglomeraţia de la ghişee din ultimele zile de declarare", a spus Chiţoiu. De la 1 iulie va fi introdusă şi plata on-line a impozitelor şi taxelor pentru persoanele fizice autorizate şi pentru cei care desfăşoară activităţi liberale. În al doilea semestru vor putea efectua acest tip de plăţi pe internet şi persoanele juridice. (Dana Banzea)
IT&C
Industria software, în cărţi după aderare
Aderarea României la UE, în ianuarie 2007, a avut ca efect creşterea interesului investitorilor străini pentru industria românească de software, se arată într-un articol din Electronic Engineering Times. Atractivitatea României a fost influenţată de o serie de factori, printre care numărul mare de absolvenţi ai universităţilor de matematică şi fizică, costurile relativ mici, fusul orar şi distanţa favorabile pentru companiile europene, precum şi dinamismul angajaţilor şi cunoaşterea mai multor limbi străine. (Mediafax)
Retail
Vânzări de 70 milioane de euro la IKEA
În primele nouă luni de la intrarea pe piaţa locală, magazinul IKEA a înregistrat vânzări în valoare de 70 de milioane de euro. "Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele pe care le-am înregistrat în primele nouă luni de la intrarea pe piaţa din România. Vânzările din această perioadă ne arată că vom depăşi estimatul de 80 milioane de euro pe care îl aveam stabilit pentru primul an de activitate la noi în ţară", a declarat Cornel Oprişan, retail manager IKEA România. În această perioadă, două milioane de români au trecut pragul suedezilor de la IKEA, preţurile mici, calitatea şi designul produselor fiind principalele criterii care i-au determinat să se implice în parteneriatul propus de retailerul suedez. (Irina Bolboacă)
Companii
Asesoft, afaceri de 135 milioane de dolari
Asesoft Distribution a anunţat pentru 2007, rezultate în creştere cu 44% faţă de 2006, înregistrând o cifră de afaceri de 104 milioane de dolari şi mizează pe o creştere cu 30% anul acesta. Potrivit reprezentanţilor companiei, Asesoft Distribution a depăşit cu nouă milioane dolari cifra de afaceri anunţată la începutul anului trecut, lucru care se datorează, în principal, adăugării unor linii noi de produse, dar şi unei politici flexibile în relaţia cu clienţii. În aceste condiţii, compania a înregistrat un ritm dublu de creştere în raport cu evoluţia pieţei locale de distribuţie IT. (NewsIn)
Vamă
Finanţele vor să stopeze micul trafic
de frontieră
Autoritatea Naţională a Vămilor vrea să limiteze cantităţile anuale de produse accizabile cu care o persoană poate trece frontiera dintr-un stat non-UE în România la un cartuş de ţigări, 0,7 litri de alcool şi un plin de benzină, încercând să reducă micul trafic de frontieră şi contrabanda. Informaţiile privind produsele aflate în posesia călătorilor vor fi păstrate printr-un sistem informatizat, iar la depăşirea cantităţilor anuale bunurile respective, indiferent de numărul intrărilor în ţară, vor fi considerate marfă cu caracter comercial. Noile prevederi ar putea fi introduse în circa 30 de zile şi vizează frontierele cu Ucraina, Republica Moldova şi Serbia. (Dana Banzea)
Marketing
Rebranding la Elite România
Producătorul de cafea Elite, parte a grupului israelian Strauss, şi-a schimbat denumirea în Strauss România, ca parte a strategiei internaţionale de rebranding a grupului, operaţiune pentru care a alocat un buget de 1,5 milioane de euro. Potrivit reprezentanţilor Strauss, grupul israelian se va implica de asemenea în dezvoltarea afacerii din România. "Ne vom concentra şi pe zona premium a pieţei cafelei şi intenţionăm să venim cu o nouă marcă pe acest segment", a afirmat directorul general al companiei, Matanya Schwartz. Aceasta a anunţat că firma va majora în acest an preţul cafelei în medie cu 7%, ca urmare a creşterii preţului cafelei boabe pe plan mondial, precum şi a deprecierii leului. (Mediafax)
Telecomunicaţii
Cosmote investeşte în relaţiile cu clienţii
Cosmote România a finalizat relocarea şi extinderea activitaţilor principale de relaţii cu clienţii într-o clădire amplasată în Iride Business Park în urma unei investiţii de peste două milioane de euro. Noul centru, amplasat pe primele două niveluri ale clădirii Iride Business Park şi cu o suprafaţă de 5.000 mp, găzduieşte în prezent peste 300 de angajaţi ai departamentului de relaţii cu clienţii şi peste 120 de angajaţi ai diviziilor de IT, date şi reţea. (NewsIn)
Energie
Electrica vinde creanţe
Electrica vrea să vândă, prin intermediul Bursei Române de Mărfuri (BRM), patru creanţe, în valoare totală de 6,37 milioane lei (1,75 milioane euro), pe care CFR le are faţă de furnizorul de energie electrică. Tranzacţia solicitată de Electrica SA care va avea loc miercuri, 6 februarie, este prima tranzacţie cu creanţe efectuată în ringul bursier. Mecanismul de vânzare - cumpărare a creanţelor prin intermediul BRM are la bază sistemul de confruntare directă a cererii ofertei, pus la dispoziţie pe Piaţa creanţelor. Obiectul tranzacţiilor îl reprezintă creanţele comerciale mai vechi de 365 de zile aparţinând companiilor de stat sau private. Tranzacţionarea creanţelor comerciale în ringul Bursei Române de Mărfuri vine ca alternativă amiabilă de recuperare a unei datorii deţinute, altfel decât pe cale juridică. (NewsIn)