Opt autostrăzi şi trei noi linii de metrou, incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un draft al Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), discutat vineri la Cotroceni de preşedintele Iohannis şi mai mulţi membri ai guvernului, obţinut de G4Media, cuprinde mai multe investiţii în lucrări publice, printre care şi autostrăzi şi noi linii de metrou.

Cea mai mare parte a draftului PNRR, obţinut de G4Media, detaliază obiectivele de investiţii în mari lucrări publice, dar şi în sprijinirea sectorului privat.

Investiţiile sunt împărţite pe trei piloni principali:

Pilonul 1: 21,4 mld. euro – Investiţii în infrastructură şi în eficienţa energetică

Pilonul 2: 6,5 mld. euro – Servicii publice, dezvoltare urbană şi patrimoniu (educaţie, sănătate, mobilitate urbană, regenerare urbană)

Pilonul 3: 5,085 mld euro – Competitivitate economică, digitalizare şi rezilienţă

Investiţii de 9,27 miliarde euro în transport: rutier, feroviar, metrou

Rutier:

– 416,18 km de autostradă şi drumuri expres cu un buget estimat de 3,54 mld. Euro;

– 546,45 km de Variante Ocolitoare şi drumuri de legătură la reţeaua primară cu un buget estimat de 760 mil. Euro;

Obiective majore:

Autostrada Lugoj-Deva (Sector E + rest sector D): 330 milioane euro, 13,5 km

Autostrada de centura Nord Bucureşti: 960 milioane euro, 49,6 km

Autostrada Ploieşti – Buzău: 380 milioane euro, 65 km

Autostrada Buzău – Focşani: 420 milioane euro, 72 km

Autostrada Focşani – Bacău: 640 milioane euro, 109,3 km

Autostrada Bacău – Paşcani + Legătura la Piatra Neamţ: 865 milioane euro, 81,2 km

Autostrada Paşcani – Suceava – Siret: 638 milioane euro, 101,5 km

Autostrada Transilvania (cu Meseş P. Sălaj.-Nuşfalău) + Pachet conectivitate Cluj (Gilău – Apahida): 2,17 miliarde euro, 170,72 km

Feroviar

– 234,47 km de cale ferată modernizată/ electrificată cu un buget estimat de 2,8 mld. Euro;

– 39 unităţi de material rulant achiziţionate cu un buget estimat de 350 mil. Euro;

Metrou

– 11,35 km de magistrală nouă cu un buget estimat de 1,08 mld. Euro;

– 50 unităţi de material rulant achiziţionate cu un buget estimat de 500 mil. Euro;

M4 – Gara de Nord – Progresu: 1,7 miliarde de euro

M6 Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (NORD) – 621 miliarde euro

M1: Metrou Cluj-Napoca: un miliard euro

Trenuri Metrou Bucureşti (50 buc.): 500 milioane euro

Mai multe pentru tine:
CSM reacționează la declarațiile lui Kelemen Hunor privind consultarea CCR pe proiectul pensiilor magistraților: „Un incident inacceptabil și fără precedent”
Cauza morții medicului Ștefania Szabo, găsită fără viață în Spitalul de Urgență Buzău. Prima ipoteză plauzibilă și reacția Colegiului Medicilor
Directorul unei școli s-a stins din viață subit, la 35 de ani. Cutremurător ce mesaj a transmis înainte de moarte: „Lupți pentru 5 minute de viață”
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Franța pune în serviciu noua generație de rachete nucleare M51.3 de pe submarine
La 70 de ani, schimbă iar scutece, după ce a devenit tată pentru a opta oară!
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO