INFOGRAFIE Românii comandă online, dar plătesc cu bani gheaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mult de 86% din românii care locuiesc în oraşe preferă internetul în cumpărăturile lor şi peste 70% preferă plata din portofel în locul cardului. Vârstnicii cu venituri mici nu frecventează magazinele virtuale.

Comerţul electronic este cel mai efervescent sector din retailul românesc, dar numai dacă ne uităm la volumul şi dinamica mărfurilor astfel tranzacţionate. Ca sume intrate în acest circuit, retailerii din virtual sunt încă departe de a-i concura pe cei din comerţul clasic, şi asta pentru că românilor le place mai mult foşnetul banilor (numerar) decât ţârâitul imprimantei de la POS-ul casieriilor.

Lucru relevat şi de un studiu al companiei de cercetare Mednet Marketing Research, care arată că 86,2% din eşantion (utilizatorii de internet din mediul urban) au realizat până în prezent cumpărături online, dar la momentul plăţii 70% au preferat banii gheaţă şi doar 25% au achitat cu cardul.

Cu ocazia altor analize similare, retailerii online s-au plâns că românii de fapt doar le vizitează site-urile (pentru a compara preţuri şi a extrage alte informaţii de piaţă), după care se duc tot în magazinele clasice, pentru cumpărarea efectivă a produselor alese în mediul virtual. 

Studiul Mednet, dat ieri publicităţii, mai arată şi cine sunt cei care care nu au achiziţionat produse online. Acestea sunt, mai degrabă, „persoane cu vârsta de peste 49 de ani şi cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 de lei“, au remarcat autorii studiului.

CUMPĂRĂTURI RARE, DAR DE MARE VALOARE

Dintre cei care achiziţionează produse din mediul online,13,9% obişnuiesc să facă cumpărături cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la 3 luni, 20,6% cel puţin o dată la 6 luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an.

În topul cumpărăturilor online se află produsele cu valori ridicate, cum sunt cele din categoria IT (44,3%) sau a produselor electronice (41,5%), urmate de articolele vestimentare (35,4%) şi de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul, articolele şi decoraţiunile pentru casă, produsele alimentare sau băuturile alcoolice sunt printre cel mai puţin populare la cumpărăturile online.

Potrivit Mednet, studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17-24 septembrie 2013. Au fost chestionate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-55 de ani. 

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?