INFOGRAFIC Antreprenorii români şi crizele de imagine: câţi cred că se vor confrunta în viitor cu una

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul antreprenorilor care s-au confruntat cu crize de imagine în ultimul an a crescut de la 60% în 2016 la 68% în 2017. Cu toate acestea, 74% dintre ei nu cred că se vor mai confrunta cu o astfel de problemă în viitorul apropiat, conform unui studiu GMP PR realizat împreună cu CITR Group.

Majoritatea (60%) consideră că la baza unei crize stau problemele interne şi deciziile de business, mai puţin social media (26%) sau produsul în sine (14%).

Deşi numărul celor care şi-au angajat intern o persoană care să se ocupe de comunicare a crescut de la 38% în 2016 la 47% în 2017, în continuare scenariul de criză şi manualul reprezintă o tehnicitate  intangibilă. Doar 22% au lucrat pe scenarii de posibile situaţii care le pot afecta reputaţia şi doar 7% au întâlnit aceste scenarii într-un manual.

Social media rămâne în continuare un teritoriu virgin pentru cei mai mulţi dintre ei: doar 28% o folosesc în situaţii de criză, deşi 45% cred că e importantă în comunicare. Este totuşi o îmbunătăţire faţă de anul precedent când 72% nu foloseau deloc social media în comunicarea corporate şi nici nu o luau în calcul în cazul unei crize de imagine.

„Companiile şi brand-urile de azi trebuie să înveţe să gestioneze efectele transparenţei şi ale fenomenului social media. Nu mai este suficient să ieşi cu un produs bun pe piaţă dacă nu ştii să gestionezi social media sau comunicarea cu publicul ţintă. Am trecut demult de perioada situaţiilor de criză gestionate prin media relations sau «cunoştinţe». Trăim vremuri în care un om are puterea de a distruge un brand printr-un simplu post pe Facebook. Vremuri în care brand-urile trebuie să înveţe să gestioneze critici dure la adresa lor. Antreprenorii români trebuie să accepte această realitate şi să înţeleagă că nu se pot ascunde la infinit în spatele încrederii în mesajul «Made in Romania»”, a spus Ana-Maria Diceanu, Head of Crisis Department şi Senior Partner GMP PR.

„Companiile româneşti se confruntă cu o realitate dificilă. Pe de o parte, sunt crizele de imagine care contribuie la deteriorarea încrederii în companie şi, pe de altă parte, societatea şi mediul de afaceri nu încurajează antreprenorul care eşuează. In acest context, este important ca societatea să privească ca pe o oportunitate orice situaţie dificilă, să sprijine antreprenorii cu experienţă şi să nu se grăbească în a le atribui eticheta eşecului. Pe de altă parte, antreprenorul român trebuie să înveţe să anticipeze situaţiile cu risc, să controleze procesul de gestionare a acestora şi să le depăşească cu cât mai puţine efecte negative asupra companiei”, spune Andreea Anghelof, Managing Partner CITR Group.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 85 antreprenori din România, majoritatea având între 20 şi 100 de angajaţi şi afaceri de cel puţin cinci ani.

 

Mai multe pentru tine:
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry