Grindeanu, despre tunelul pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva: Dacă-mi arată cineva un urs, îmi dau demisia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO gov.ro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat marţi la Euronews legat de ecoductul pentru urşi de pe Autostrada Lugoj-Deva că nu sunt urşi în Banat, iar dacă cineva îi arată un urs în această zonă el este dispus să-şi dea demisia.

Proiectul de aproape 2,5 miliarde de lei este practic „în afara PNRR”, termenele pentru autostrada de 10 kilometri din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă fiind de minimum 47 de luni pentru proiectare şi execuţie, desemnarea constructorilor fiind estimată pentru luna septembrie, însă semnarea contractului depinde de eventualele contestaţii, a spus ministrul şla Euronews, potrivit economedia.ro.

Ştiţi istoria acelui lot, ce am găsit la minister când am venit. Ne aflăm în situaţia în care 14 kilometri care lipsesc la limita dintre judeţele Hunedoara şi Timiş. E un proiect care prevede pasaje, ecoducte pentru urşi. Eu fiind din Timiş… nu există urşi. Dacă în ultimii 100 de ani s-au găsit urşi în Banat eu îmi dau demisia.

Ecoducte pentru urşi, aşa se numesc (n.r. Acordul de mediu nr. 07/09.09.2010 (revizuit în 2013 şi 2016) emis pentru autostrada Lugoj – Deva impune realizarea a trei ecoducte şi două tuneluri pe sectorul cuprins între km 27+620 – km 56+220, pentru asigurarea şi menţinerea permeabilităţii pentru carnivorele mari)”, a spus Sorin Grindeanu.

Tunelurile "uitate" de pe autostrada A1 Lugoj - Deva

Licitaţia pentru realizarea secţiunii cu tuneluri de pe autostrada Lugoj - Deva a fost lansată tocmai în iunie 2019, însă ea a venit după ani de zile de tergiversări, amânări şi promisiuni, scrie Hotnews.

Despre nevoia tunelurilor se ştia încă din 2013, la un an după ce toate loturile fuseseră deja contractate, iar din 2015 tot a fost promisă o licitaţie pentru construirea lor.

Conform condiţiilor din Acordul de mediu, în 2013, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2 în contextul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului.

Cele două tuneluri au fost impuse prin acordul de mediu după ce loturile 2, 3 şi 4 din A1 Lugoj - Deva au fost contractate în baza unor documentaţii care prevedeau săpături în acele locuri.

Mai multe pentru tine:
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
21 septembrie, ziua în care s-a născut Dem Rădulescu
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
„Înțepături” între profesori pe tema creșterii normei. „Cum fac învățătoarele cele două ore remediale?” vs „Câinele moare de drum lung”
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză