Grindeanu, despre tunelul pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva: Dacă-mi arată cineva un urs, îmi dau demisia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO gov.ro
FOTO gov.ro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat marţi la Euronews legat de ecoductul pentru urşi de pe Autostrada Lugoj-Deva că nu sunt urşi în Banat, iar dacă cineva îi arată un urs în această zonă el este dispus să-şi dea demisia.

Proiectul de aproape 2,5 miliarde de lei este practic „în afara PNRR”, termenele pentru autostrada de 10 kilometri din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă fiind de minimum 47 de luni pentru proiectare şi execuţie, desemnarea constructorilor fiind estimată pentru luna septembrie, însă semnarea contractului depinde de eventualele contestaţii, a spus ministrul şla Euronews, potrivit economedia.ro.

Ştiţi istoria acelui lot, ce am găsit la minister când am venit. Ne aflăm în situaţia în care 14 kilometri care lipsesc la limita dintre judeţele Hunedoara şi Timiş. E un proiect care prevede pasaje, ecoducte pentru urşi. Eu fiind din Timiş… nu există urşi. Dacă în ultimii 100 de ani s-au găsit urşi în Banat eu îmi dau demisia.

Ecoducte pentru urşi, aşa se numesc (n.r. Acordul de mediu nr. 07/09.09.2010 (revizuit în 2013 şi 2016) emis pentru autostrada Lugoj – Deva impune realizarea a trei ecoducte şi două tuneluri pe sectorul cuprins între km 27+620 – km 56+220, pentru asigurarea şi menţinerea permeabilităţii pentru carnivorele mari)”, a spus Sorin Grindeanu.

Tunelurile "uitate" de pe autostrada A1 Lugoj - Deva

Licitaţia pentru realizarea secţiunii cu tuneluri de pe autostrada Lugoj - Deva a fost lansată tocmai în iunie 2019, însă ea a venit după ani de zile de tergiversări, amânări şi promisiuni, scrie Hotnews.

Despre nevoia tunelurilor se ştia încă din 2013, la un an după ce toate loturile fuseseră deja contractate, iar din 2015 tot a fost promisă o licitaţie pentru construirea lor.

Conform condiţiilor din Acordul de mediu, în 2013, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2 în contextul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului.

Cele două tuneluri au fost impuse prin acordul de mediu după ce loturile 2, 3 şi 4 din A1 Lugoj - Deva au fost contractate în baza unor documentaţii care prevedeau săpături în acele locuri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite