Cum fac economie românii: taie şi din banii pentru mâncare
0În primele opt luni din an, românii au cheltuit cu 7,7% mai puţini bani pe produsele alimentare, faţă de acelaşi interval din 2009, potrivit lui Marius Caluian, directorul firmei de cercetare a pieţei MEMRB România&Republica Moldova.
Per total, piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) va scădea în acest an cu 9% faţă de anul trecut când a înregistrat o valoare de 22 de miliarde de euro.
În primele opt luni ale anului, românii au dat mai puţini bani
pe băuturi (-10% faţă de acelelaşi interval din 2009), pe produse
alimentare (-7,7%) şi pe cele nealimentare (-7,8%).Ţigările au fost
singurele produse care au raportat creştere (1,6%). “Acest lucru s-a
datorat exclusiv creşterii preţului ţigărilor”, arată Marius Caluian,
directorul firmei de cercetare a pieţei MEMRB România&Republica
Moldova, în cadrul unei conferinţe organizate de Danone.
Cea mai mare cotă de piaţă din total FMCG o au produsele alimentare
(35%), urmate de băuturi (30%) şi ţigări (22%). Produsele
nealimentare au o cotă de piaţă de 11%.