Cum fac economie românii: taie şi din banii pentru mâncare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În primele opt luni din an, românii au cheltuit cu 7,7% mai puţini bani pe produsele alimentare, faţă de acelaşi interval din 2009, potrivit lui Marius Caluian, directorul firmei de cercetare a pieţei MEMRB România&Republica Moldova.

Per total, piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) va scădea în acest an cu 9% faţă de anul trecut când a înregistrat o valoare de 22 de miliarde de euro.

În primele opt luni ale anului, românii au dat mai puţini bani pe băuturi (-10% faţă de acelelaşi interval din 2009), pe produse alimentare (-7,7%) şi pe cele nealimentare (-7,8%).Ţigările au fost singurele produse care au raportat creştere (1,6%). “Acest lucru s-a datorat exclusiv creşterii preţului ţigărilor”, arată Marius Caluian, directorul firmei de cercetare a pieţei MEMRB România&Republica Moldova, în cadrul unei conferinţe organizate de Danone.

Cea mai mare cotă de piaţă din total FMCG o au produsele alimentare (35%), urmate de băuturi (30%) şi ţigări (22%). Produsele nealimentare au o cotă de piaţă de 11%.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite