Cui oferă companiile cadouri promoționale și cât costă acestea: angajații sunt abia pe locul trei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cadourile personalizate au un impact semnificativ în consolidarea relațiilor de afaceri și a loialității clienților și chiar a angajaților, potrivit unui studiu realizat de o companie de specialitate.

Cadourile personalizate au un impact semnificativ în consolidarea relațiilor. Foto arhivă

Potrivit studiului, decembrie se dovedește a fi cea mai importantă lună pentru companii atunci când vine vorba de oferirea cadourilor promoționale personalizate. 

Studiul relevă că prioritatea principală a companiilor este oferirea de cadouri promoționale clienților, urmați de partenerii de afaceri, iar pe locul al treilea se află angajații. Deși fiecare categorie primește atenție, cadourile pentru clienți sunt considerate o investiție strategică pentru consolidarea relațiilor comerciale.

Tipurile de cadouri preferate

Majoritatea companiilor optează pentru cadouri utile, care sprijină activitățile zilnice ale destinatarilor.

Pe locul doi se situează cadourile tematice, care reflectă hobby-urile beneficiarilor. Printre cele mai populare obiecte personalizate se numără pixurile, notesurile, agendele, tricourile și șepcile. Alte produse apreciate sunt cănile, bidoanele reutilizabile, USB-urile, brelocurile, rucsacurile, sacoșele și accesoriile pentru birou sau laptop. 

Pentru angajați, companiile alocă bugete medii, de până la 20€ pentru cadouri personalizate, în timp ce pentru clienți și parteneri de afaceri, valoarea medie a cadourilor urcă până la 50€. Totuși, există și companii care investesc în cadouri mai scumpe pentru ocazii speciale.

Crăciunul domină piața cadourilor promoționale

Principalul moment de oferire a cadourilor promoționale este Crăciunul, urmat de evenimentele de afaceri și Paște. Totodată, peste jumătate dintre companii preferă să mențină un stoc de materiale promoționale pentru situații neprevăzute, ceea ce denotă o planificare strategică pe termen lung.

Tendințe emergente în alegerea materialelor promoționale

Pe măsură ce sustenabilitatea devine un criteriu din ce în ce mai important, materialele promoționale reciclabile câștigă teren, doar 12% dintre companii declarând că acest aspect nu influențează deciziile lor.

De asemenea, unele companii ies din tipare, alegând cadouri neconvenționale, cum ar fi parfumurile cu arome personalizate, lenjeria sau chiar prezervativele.

În procesul de selecție, peste jumătate dintre companii apelează la consultanți specializați pentru a alege cele mai potrivite produse. În plus, digitalizarea a schimbat obiceiurile de cumpărare: peste 85% dintre clienți folosesc cataloage electronice și platforme online, reducând semnificativ utilizarea cataloagelor tipărite.

Aceste concluzii fac parte dintr-un studiu realizat de Promotop pe un eșantion de 200 de companii.

Mai multe pentru tine:
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Salariile nemulțumesc jumătate dintre europeni. Românii resping ideea de transparență
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
Neliniște la palat! Ce crede familia regală britanică despre apariția lui Meghan Markle la Săptămâna Modei de la Paris
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Cum a reușit Ucraina să schimbe cursul confruntării cu Rusia. „Suntem în război cu Rusia de 300 de ani. Mai putem rezista o vreme”
Oana Roman nu îl mai menajează pe Botezatu! „Se îmbracă de zici că vrea să impresioneze un extraterestru cocalar”
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
De ce Eugen Cristea și Anca Pandrea simt în casă energia persoanelor moarte: „Nu oricine poate”. Și Mihai Onilă are o legătură paranormală cu fiica-înger: „O aud mental”
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”