Craiova mai caută terenuri pentru investitori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După tergiversări birocratice, parcul industrial din Bănie ar putea primi de la stat aproape 100 hectare destinate noilor investiţii în domeniul componentelor auto Se făcu anul de la

După tergiversări birocratice, parcul industrial din Bănie ar putea primi de la stat aproape 100 hectare destinate noilor investiţii în domeniul componentelor auto

Se făcu anul de la vânzarea uzinei de automobile, şi Craiova încă nu e pregătită pentru atragerea furnizorilor Ford. Până acum, autorităţile centrale se judecară cu cele locale.

La începutul acestei săptămâni, la Craiova a fost pusă din nou pe tapet extinderea parcului industrial de lângă oraş, ca o formulă pentru păstrarea în zonă a investitorilor, în special a furnizorilor uzinei Ford.

"Pe lângă uzina Ford va veni un număr mare de investitori, care trebuie să-şi fixeze afacerile undeva, în Dolj, pe cât posibil. Nu putem să lăsăm firmele să se ducă la voia întâmplării sau să fie speculate, pentru că ei ne spun că terenurile aici sunt chiar mai scumpe ca la New York" - arată preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

Oficialul local crede că soluţia rămâne extinderea parcului industrial cu 86 de hectare, amintindu-i premierului Tăriceanu de soluţia adoptată la Cluj, pentru atragerea Nokia. În acel caz, parcul industrial fost extins cu o suprafaţă de 160 hectare, transferată de la Universitarea agricolă.

La Craiova se poate adopta o variantă similară, prin transferarea a 86 de hectare aflate la nord de actualul parc industrial şi administrate acum de staţiunea de cercetare agricolă Şimnic. De asemenea, la vestul parcului industrial s-ar mai putea "găsi" 8 hectare care acum sunt în administrarea unei unităţi de Jandarmerie. De notat că este vorba de terenuri care ar putea fi rapid conectate la reţeaua de utilităţi.

Potrivit lui Ion Prioteasa, premierul Tăriceanu a "părut" interesat de proiectul CJ Dolj privind extinderea parcului industrial, spunând că se va implica în realizarea acestuia, atât timp cât vor considera că este legală această cerere făcută de autorităţile judeţene.

S-a hotărât: judeţul poate cere terenuri

În urmă cu un an, prefectura Dolj ataca demersurile Consiliului Judeţean, dar problema legalităţii pare să fie acum tranşată, după ce Consiliul Judeţean a obţinut câştig de cauză la Curtea de Apel. Altfel spus, după un an de zile s-a stabilit că administraţia judeţului poate emite hotărâri de consiliu prin care se solicită trecerea în proprietatea judeţului a suprafeţelor de teren.

După un an, problema parcului industrial este şi mai presantă, întrucât, deşi în această perioadă s-au anunţat investitori grei din domeniul auto, practic aceştia n-au reuşit să se instaleze în zonă. Principalul motiv pare să fie creşterea speculativă a preţurilor pe piaţa terenurilor (private).

Spre exemplu, "în apropierea parcului, preţurile au trecut de 35-50 euro/mp", spune Liviu Montescu, directorul general al parcului industrial. În urmă cu doi ani, parcul achiziţiona o parcelă de două hectare cu numai 5 euro/mp. Un parc industrial ar oferi, pe lângă teren, şi facilităţi precum scutirea de impozit pe teren şi clădiri.

Miza polului auto

"În ultimul timp au venit la noi mai mulţi investitori din domeniul componentelor auto, precum Kirchoff (Germania), Jhonson Controls (SUA), Bamesa (Spania), dar nu le-am putut oferi decât această parcelă de două hectare.

Configuraţia acesteia este însă improprie pentru o investiţie industrială", spune directorul Montescu. Până la urmă, parcela a fost concesionată unei firme autohtone de logistică. Astfel, parcul, constituit pe o suprafaţă de mai puţin de 10 hectare transferate de la Uzina de Avioane, a ajuns să nu mai aibă "niciun petec liber de pământ".

În parc sunt acum 23 de chiriaşi, majoritatea companii autohtone de mici dimensiuni. Numărul total de locuri de muncă create a ajuns la 840, cu 300 mai mult decât în urmă cu un an. Asemenea cifre ar putea fi considerate însă nesemnificative dacă la Craiova s-ar dezvolta acel "pol al industriei auto", ca să preluăm un concept des vehiculat de politicieni, după semnarea contractului cu Ford.

Un pol care ar putea să însemne zeci de firme cu zeci de mii de locuri de muncă. "Chiar domnul prim-ministru mi-a spus că la începutul lunii viitoare vor veni 71 de investitori strategici pentru Ford şi se va întâlni cu ei", spune Ion Prioteasa.

71 reprezintă numărul de investitori din domeniul industriei auto care ar putea începe discuţii la Guvern pentru instalarea în zona Craiova

Mai multe pentru tine:
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
„Uită de jocuri și sport”. Sfat pentru copii de la Alexandr Wang, cel mai tânăr miliardar din lume
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Dr. Sorina Ispas, specialist în diabet și nutriție, adevărul despre suplimentele alimentare pentru slăbit: cât de eficiente sunt și ce riscuri ascund
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor