Ce vor cumpăra românii de Crăciun? Preferinţele în funcţie de generaţie

0
Publicat:

Pe măsură ce sezonul sărbătorilor se apropie, un sondaj realizat de Klarna, rețeaua globală de plăți și destinație de cumpărături bazată pe inteligență artificială, dezvăluie obiceiurile de cumpărare ale românilor în perioada Sărbătorilor, scoțând la iveală informații despre cadourile alese, cum sunt achiziționate și pentru cine.

Vânătoarea de cadouri a început

Datele arată că 61% dintre români au început sau plănuiesc să înceapă cumpărăturile de sărbători în octombrie sau noiembrie, profitând de reduceri și oferte. Această abordare proactivă nu reflectă doar dorința de economisire a costurilor, dar indică și o mentalitate strategică în gestionarea cumpărăturilor de Sărbători.

O notă personală

În peisajul dinamic al Sărbătorilor, sondajul Klarna prezintă o imagine nuanțată a preferințelor generaționale din România. Millennials și Generația Z prezintă un angajament sincer față de legăturile de familie, cu 45%, respectiv 41%, intenționând să aloce cele mai substanțiale bugete pentru cadourile copiilor. Generația X preia conducerea, totuși, 46% exprimându-și dorința de a-și răsfăța copiii în timpul sezonului festiv. Millennials acordă prioritate partenerilor de viață, 43% intenționând să investească semnificativ în cadouri pentru aceștia. Generația Z manifestă o afecțiune pronunțată pentru bunici, 16% plănuind să le cumpere cele mai scumpe cadouri. Între timp, generația Boomers prezintă o gamă diversă de beneficiari, 31% alocând cel mai important buget pentru copii, scoțând la iveală accentul atemporal pus pe relațiile de familie în timpul sezonului festiv.

Cheltuieli inteligente cu flexibilitate de plată

Când sunt întrebați despre opțiunea de a împărți achizițiile de sărbători în rate egale, fără costuri suplimentare sau dobândă, un notabil 53% o consideră foarte sau oarecum utilă. Acest lucru subliniază o cerere tot mai mare de flexibilitate financiară și strategii inteligente de cheltuieli în rândul consumatorilor români.

În mijlocul zgomotului festiv, sondajul nostru analizează complexitatea preferințelor de cumpărare de Sărbători, dezvăluind perspective interesante în rândul generațiilor. De la prioritizarea copiilor, partenerilor și soților, până la o cerere colectivă pentru practici de cumpărături mai inteligente, datele prezintă o imagine nuanțată a evoluției comportamentelor consumatorilor. În acest sezon de sărbători, Klarna se angajează să ofere cumpărătorilor opțiuni care rezonează cu nevoile lor diverse, asigurând o experiență de cumpărături fără întreruperi și plăcută pentru toți. În calitate de companie dedicată responsabilizării consumatorilor, suntem atenți la preferințele acestora. Serviciile noastre, cum ar fi Pay in 3, se aliniază nevoii de flexibilitate și cheltuieli inteligente, oferind clienților o alternativă pentru a-și planifica eficient cheltuielile”, spune Lukasz Dwulit, Head of Klarna CEE.

Experiențe peste cadouri materiale

În acest sezon festiv, consumatorii români acordă prioritate cadourilor experiențiale, 44% declarând că oferă experiențe precum bilete la evenimente, carduri cadou la restaurante sau vouchere pentru activități sportive. Mai mult, atunci când sunt întrebați despre primirea experiențelor, 45% își exprimă o preferință pentru acest tip de cadouri, subliniind dorința de a avea momente memorabile în detrimentul posesiunilor materiale.

IA și viitorul cumpărăturilor de sărbători

Potrivit datelor, 33% dintre respondenți ar lua în considerare utilizarea IA (inteligența artificială) pentru a-i ajuta la cumpărăturile de sărbători în acest an. O parte semnificativă (22%) rămâne, totuși, incertă sau nu știe dacă ar folosi IA pentru cumpărături.

Pe măsură ce tehnologia continuă să joace un rol central în experiențele de cumpărături, 52% dintre respondenții care au spus că vor folosi IA pentru cumpărăturile de sărbători cred că inteligența artificială va fi cea mai utilă în oferirea de recomandări de produse/cadouri. 55% văd IA ca un instrument valoros pentru compararea prețurilor, iar 55% pentru găsirea de oferte și reduceri. Acest lucru semnalează o nevoie tot mai mare pentru tehnologie pentru eficientizarea și îmbunătățirea procesului de cumpărături.

Mai multe pentru tine:
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”