Afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

IBM da 3,5 miliarde dolari pe divizia de consultanta a PWC International Business Machines Corp. (IBM) a realizat, marti, cea mai mare achizitie a sa, anuntand ca va cumpara PricewaterhouseCoopers

IBM da 3,5 miliarde dolari pe divizia de consultanta a PWC International Business Machines Corp. (IBM) a realizat, marti, cea mai mare achizitie a sa, anuntand ca va cumpara PricewaterhouseCoopers Consulting, divizia de consultanta financiara a grupului PricewaterhouseCoopers, pentru suma de 3,5 miliarde de dolari, informeaza Reuters. Achizitia are loc in contextul in care noul director executiv al IBM, Samuel Palmisano, a anuntat ca intentioneaza sa impulsioneze veniturile diviziei din sectorul de servicii, care inregistreaza in acest moment profituri mai mari decat cea de computere. Achizitia este realizata in contextul in care PricewaterhouseCoopers si alte firme de consultanta sunt obligate sa recurga la separarea sectoarelor de audit de cele de consultanta, in urma scandalurilor de contabilitate care au ridicat semne de intrebare in legatura cu potentialele conflicte de interese ce pot aparea in cadrul acestor companii. Directorul financiar al companiei IBM, John Joyce, a anticipat ca divizia de consultanta va aduce profit incepand cu trimestrul al patrulea al anului 2004. Coca-Cola achizitioneaza Dorna Apemin Firmele Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) si Coca-Cola Company intentioneaza sa achizitioneze in comun un pachet de 96,3% din actiunile producatorului de ape minerale Dorna Apemin, se arata intr-un comunicat al Coca-Cola HBC Romania. Tranzactia, a carei valoare nu a fost dezvaluita, urmeaza sa fie supusa aprobarii autoritatilor din domeniul concurentei. Potrivit unui comunicat al Coca-Cola HBC trimis Bursei din Atena, cota de piata a companiei Dorna este de 13%, in conditiile in care vanzarile societatii se ridica la 90 de milioane de litri. Un studiu al companiei de cercetare a pietei AC Nielsen arata ca Bonaqua, marca de apa minerala a Coca-Cola, detinea, la inceputul anului trecut, o cota de 4,3% din piata, in comparatie cu 14,3% in urma cu trei ani. Piata romaneasca a apelor minerale inregistreaza vanzari anuale totale de aproximativ 800 de milioane de litri. Coca-Cola Romania precizeaza ca operatiunile vor continua fara modificari in locatia lor actuala, intrucat, potrivit legii, fabricile de imbuteliere a apelor minerale trebuie sa fie cat mai aproape de sursa. Grupul Dorna detine marcile de apa minerala Izvorul Alb, Poiana Negri si Dorna, iar printre activitatile desfasurate de firma se numara si productia de lapte pasteurizat si branzeturi. Coca-Cola a intrat pe piata romaneasca in anul 1991 si a investit, pana la sfarsitul anului 2000, aproximativ 300 de milioane de dolari.