O nouă descoperire arată că Oceanul Pacific ascunde o structură uriaşă la 2.900 de kilometri sub pământ

Structura se află sub Insulele Marchize, din Polinezia franceză, şi are un diametru de 1.000 de kilometri şi 25 de kilometri grosime.

Descoperirea a fost realizată de către cercetătorii de la Universitatea Maryland din SUA, şi detaliată în revista ”Science”, conform Digi24. Aceştia au analizat 7.000 de înregistrări ale cutremurelor din bazinul Pacificului, produse între 1990 şi 2018. Cea mai mică magnitudine a unuia dntre cele 7000 de cutremure a fost de 6,5, fiind localizate la cel puţin 200 de kilometri sub pământ.

Cercetătorii au folosit unde seismice specifice, numite unde de forfecare, pentru a descoperi structura aflată sub Insulele Marchize. Aceste unde se confundă în mod normal cu uşurinţă cu zgomotul ambiant, însă printr-un algoritm folosit de obicei pentru date astronomice, oamenii de ştiinţă au reuşit izolarea lor.

Structura descoperită este o zonă de viteză ultra-joasă (ULV), şi poate ajuta în diferite aspecte, precum identificarea compoziţie din mantaua terestră sau a originii anumitor vulcani.

Componenţa structurii este necunoscută, însă oamenii de ştiinţă au concluzionat că undele seismice o traversează cu o viteză mult mai mică. Această descoperire ar putea fi utilizată pentru a afla noi lucruri despre structura Pământului şi straturile sale, inclusiv modul în care s-au format acestea.