NASA: Unul dintre sateliţii planetei Saturn ar putea să întreţină forme de viaţă extraterestră VIDEO

Enceladus

Enceladus, unul dintre sateliţii naturali ai planetei Saturn, ar putea să întreţină forme de viaţă extraterestră, a anunţat agenţia spaţială americană, joi, într-o conferinţă de presă.

Oamenii de ştiinţă au descoperit cea mai puternică dovadă că viaţa extraterestră ar putea exista. Toate „ingredientele“ necesare susţinerii vieţii au fost descoperite pentru prima dată în afara Pământului, în sistemul nostru solar, la o distanţă de 1,4 miliarde de kilometri faţă de Soare, a anunţat NASA.

Vânătoarea viaţii extraterestre începe pe Enceladus, a sasea cea mai mare lună a lui Saturn, după ce sonda Cassini a găsit hidrogen. E prima dovadă a unor reacţii chimice care se produc la adâncimi mari sub stratul de gheaţă de pe Enceladus şi care ar putea să creeze un mediu favorabil pentru colonii de microbi, potrivit „The Telegraph“.

Acesta ar putea fi o „potenţială sursă de energie chimică, ce ar putea susţine microbii de pe Enceladus“, au dezvăluit cercetatorii NASA în timpul unei conferinţe de presă.

„În prezent, cunoaştem doar una dintre genezele vieţii, aceea care a dus la apariţia noastră, a oamenilor. Dacă am şti că viaţa a apărut în mod independent în două locuri din Sistemul Solar, atunci putem fi încrezători în faptul că viaţa a apărut pe unele dintre zecile de miliarde de planete şi sateliţi ai acestora din jurul stelelor din galaxia noastră”, a declarat David Rothery, profesor de planetologie şi geoştiinţe la The Open University.

Oceanul lichid se află la o adâncime de câţiva kilometri sub scoarţa satelitului Enceladus, iar pentru a determina ceea ce se află şi se petrece la acea adâncime, oamenii de ştiinţă trebuie să se bazeze pe analiza jeturilor de vapori care sunt expulzate în spaţiu prin crăpăturile din gheaţa de pe Enceladus.

În octombrie 2014, NASA a lansat sonda Cassini pentru a analiza unul dintre acele jeturi de vapori şi a descoperit molecule de hidrogen şi dioxid de carbon.

Potrivit savanţilor americani, ”singura sursă plauzibilă” de hidrogen din acele jeturi sunt reacţiile chimice care au loc între apa caldă şi rocile de pe fundul oceanului de pe Enceladus.

Dacă hidrogenul este prezent, el se poate combina cu dioxidul de carbon pentru a forma metan, care este consumat de microbi - aşa cum se întâmplă la adâncimi mari în oceanele şi mările de pe Terra.

Enceladus, al şaselea satelit ca mărime al planetei Saturn, a fost descoperit în 1789 de astronomul britanic William Herschel. Are un diametru de aproximativ 500 de kilometri şi se află la o distanţă de aproximativ 1,2 miliarde de kilometri faţă de Terra.