Cum plănuieşte Facebook să facă Instant Articles principalul loc de informare
0Facebook a anunţat „Journalism Project" care, aşa cum îi zice şi numele, ar trebui să ajute sursele media să facă din Instant Articles o platformă mai bună, mai productivă pentru ştiri.
„Journalism Project” ar putea fi o soluţie pentru a încuraja utilizarea Instant Articles de instituţii de presă. Principalul factor: monetizarea articolelor. Până acum afişarea reclamelor era limitată la includerea unui banner după fiecare 350 de cuvinte. Facebook a decis să scadă această limită la 250 de cuvinte, astfel că fi afişate chiar şi două sau trei bannere într-o ştire obişnuită.
De asemenea, pe lângă monetizare, platforma Facebook de publishing va integra mai multe articole într-un singur pachet (link), dar mai important e că va încuraja jurnalismul local şi va oferi posibilitatea de a încheia abonamente premium. New York Times, Wall Street Journal sunt două surse care deja fac asta pe site-urile lor.
Şi în contextul fenomenului fake news, Facebook plănuieşte să ofere cursuri pentru reporteri care să îi ajute să folosească funcţia Live mai bine. Nu mai e o surpriză că reţeaua socială vrea să exploateze cât mai mult segmentul video, iar prin emisiuni sau transmisii live îşi asigură conţinut constant, ca şi cum ai publica mesaje clasice, dar prin video.