Propaganda online a Chinei, explicată de specialişti Harvard

0
Publicat:
Ultima actualizare:

China este recunoscută pentru politicile sale controversate în ceea ce priveşte mediul online, iar tehnicile unei propagande avansate nu lipsesc. Asta au descoperit specialişti Harvard.

Specialişti Harvard au examinat un număr mare de documente apărute pe internet în anul 2014 şi care ar fi aparţinut unui birou de propagandă din China. Ceea ce au descoperit cercetătorii probabil a reuşit să-i ia prin surprindere. Astfel, în loc să se angajeze în lungi discuţii cu alţi oameni pe internet, pentru a le demonstra că nu au dreptate, propagandistul chinez ar încerca, în schimb, să modifice complet subiectul discuţiei.

Cercetătorii le-au dat dat acestor propagandişti porecla ”partidul 50 de cenţi”, o aluzie la faptul că ei ar fi plătiţi cu echivalentul a 50 de cenţi pentru fiecare mesaj pe care îl publică. Conform estimărilor celor de la Harvard, angajaţii din domeniul propagandei online ar crea în jur de 448 de milioane de postări anuale pe reţelele sociale. Peste 50% dintre ele sunt pe site-uri deţinute de guvern, în timp ce restul se găsesc pe alte servicii populare.

Autorii studiului ar fi comparat documentele din 2014 cu unele conturi de propagandişti, identificând tactici de influenţare a poporul chinez. Pe lângă strategiile folosite, un alt lucru care i-a surprins pe cercetători a fost faptul că membrii ”partidului 50 de cenţi” publică mesaje favorabile conducerii în afara orelor de muncă.

Vezi toate detaliile despre povestea propagandei chineze

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite