Incursiune în interiorul birourilor Google din Londra - cum arată cel mai modern sediu al gigantului online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O vizită la Google poate să te facă să-ţi regândeşti opţiunile în carieră şi să-ţi dai seama că nu ai locul de muncă visat. Birourile companiei sunt un exemplu de organizare a spaţiului şi de productivitate, iar Adevărul a aruncat un ochi la unul dintre cele mai inovatoare spaţii din Europa, birourile Google din Londra.

Google şi YouTube Londra sunt amplasate aproape de centrul capitalei Marii Britanii, într-o clădire colorată de pe strada Saint Giles. Îţi dai seama cumva instantaneu că acolo e Google, datorită culorilor deschise ale clădirii, dar acestea au fost alese de alţii, nu de americani. De fapt, portocaliul şi verdele care ar putea fi asociate cu Google Search nu au nicio legătură cu ei, aşa cum mi-au spus reprezentanţii companiei. La Londra, Google împarte birourile cu gigantul american Comcast - NBC Universal, dar şi cu firma de jocuri King.

Google încearcă să-şi organizeze biroul în aşa fel încât angajaţii să se simtă cât mai productivi sau creativi. La Londra lucrează peste 1.000 de oameni, mulţi vând publicitate, o parte importantă din echipa de marketing este aici, dar există şi dezvoltatori şi creatori. De altfel, la etajul 3 al clădirii e şi YouTube Space, locul unde videobloggerii din toată lumea, cu peste 5.000 de subscriberi (abonaţi) pot veni pentru a înregistra episoade speciale.

image

YouTube Space, locul creatorilor

De câţiva ani, YouTube şi-a schimbat strategia şi a devenit o platformă pentru creatori. Toate videoclipurile urcate de utilizatori le-au dat celor de la YouTube viziunea că există potenţial dacă-i organizezi pe cei care creează conţinut. Spre deosebire de alte companii, YouTube s-a concentrat pe creatorii mici, care au strâns, în timp, o audienţă din ce în ce mai mare.

image

În spaţiul YouTube din Londra poate veni orice videoblogger care are peste 5.000 de abonaţi. El se poate folosi de cele patru studiouri existente şi poate propune proiecte speciale pe care să le realizeze acolo. Spaţiul are dotări care ar face invidioase unele televiziuni. Astfel, într-un etaj destul de restrâns, YouTube Space propune studiouri de înregistrare, camere 4K, posibilitatea de a face transmisiuni live de aici sau de a organiza studiouri tematice. De asemenea, angajaţii YouTube îi ajută pe creatori pentru a atinge o audienţă mare. Totul este gratuit, pentru că interesul YouTube e să aibă din ce în ce mai mult conţinut urmărit de oameni.

image

Clădirile Google sunt construite minimalist, dar cu atenţie la detalii. Sediul din Londra arată pe alocuri ca un vapor mai mare, care navighează pe internet. Uşile au mânere rotative uriaşe şi geamuri ca un hublou, în timp ce la studioul YouTube lemnul de pal nu a fost acoperit şi e la vedere. Pe un culoar lung, studiourile sunt înşirate unul după celălalt, iar pe rafturi sunt amintiri ale epocii trecute, care a fost lăsată în urmă de YouTube - semnale luminoase vechi, televizoare vintage şi altele. Evoluţia se vede la capătul culoarului, în magazie, unde stau înşirate aparate DSLR, camere foto 4K şi tot felul de instrumente.

image

YouTube Space e făcut după chipul şi asemănarea Google. Totul pare că e într-un haos permanent, dar e, de fapt, foarte bine organizat. Într-una dintre săşi e un studio de filmare care pare scos din Doctor Who, în care se vor filma noi episoade dintr-un misterios videoblog care va apărea. YouTube nu produce nimic, dar susţine. Înăuntru, temperatura se apropie de 5 grade, pentru a menţine camera destul de rece atunci când reflectoarele sunt pornite.

În 2014, în YouTube Space Londra au fost create 974 de proiecte, potrivit afişului lipit pe un panou de lemn de la intrare. Anul acesta, în vizită la YouTube au fost videobloggeri din România, Rusia, Polonia şi Ungaria. 

image

Google being Google

Pentru ochiul din exterior, birourile Google pot părea ca un miracol. Realizezi, odată ajuns acolo, că nimic nu e întâmplător şi, deşi pare o firmă foarte relaxată, totul se bazează pe o cultură corporatistă bine pusă la punct. Toţi cei care sunt angajaţi acolo, respectă o anumită conduită, gândesc într-un anumit fel, iar totul face parte din cultura Google.

image

Spaţiul e aranjat ca şi cum ar fi un loc unde să locuieşti, dar e înşelător. Deşi la etajul 9 ai paturi de dormit, acele cabine numite EnergyPod, nu foarte multe lume le foloseşte, ele făcând parte doar din mitologie. În schimb, oamenii stau într-un fel de rafturi, într-un spaţiu numit Bibliotecă, în care lucrează.

image

De altfel, etajul 9 e considerat şi cel mai chic al clădirii. E acolo unde ai şi panoramă asupra Londrei, dar şi unde este cantina care serveşte quinoa şi alte verdeţuri stranii. Calci pe televizoare puse în podea, care rulează videoclipuri de pe YouTube şi ajungi în cel mai liniştit loc din această clădire care vibrează în permanenţă de energia angajaţilor - Biblioteca. Aici mocheta e moale pe jos, căldura e dată mai tare decât în alte părţi, dar nu se doarme, ci se munceşte în linişte.

image

Întorşi la etajul 4, trecem prin sala de sport, unde googlerii se pot menţine în formă, iar apoi ajungem, inevitabil, la cantină. Celebrele cantine Google... mâncare din toată lumea, în cantităţi mari, gratuit. Aici am dat de Alina Dimofte, o româncă din echipa de PR a gigantului online. Ea ne împărtăşeşte din secretele bucătăriei Google: circulă o legendă urbană despre cum Google a făcut farfuriile mai mici. În rest, mâncăm vită, piure şi sushi în aceeaşi farfurie, iar după prânz, mai toţi jurnaliştii prezenţi visează să lucreze aici.

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite