Exoscheleţi, reţele sociale şi purtabile inteligente - viitoarele produse Made in Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
How to Web MVP Academy s-a încheiat aseară FOTO Dragoş Asaftei
How to Web MVP Academy s-a încheiat aseară FOTO Dragoş Asaftei

Accelerator, pre-accelerator, investiţie. Acestea sunt cuvintele sfinte pe care antreprenorii la început de drum le aud de multe ori. Aseară, la Cinema Elvira Popescu, s-a încheiat programul de pre-accelerare MVP Academy, iar în faţa publicului, antreprenorii au învăţat să-şi prezinte produsul în doar cinci minute.

MVP Academy a fost organizat de aceeaşi echipă care se ocupă şi de How To Web sau de Tech Hub şi s-a dorit un program unde startup-urile să înveţe pe parcurs cum să-şi dezvolte produsul şi cum să prezinte pe scenă.

De aici, companiile prezente pot să se ducă mai departe către investitori şi către acceleratoare unde să poată obţine finanţare, lăsând de la ei un procent pentru cei care investesc.

“If you make a mistake, forget about it”

Seara a fost deschisă de Bobby Voicu. În lumea mică a antreprenorilor români, Bobby de la Mavenhut reprezintă exemplul că poţi să faci un produs global de la Bucureşti. În plus, poţi să faci un produs global distrugând orice regulă. Cum a ajuns o firmă care a făcut Solitaire un joc social să aibă un milion de utilizatori zilnici?

În 2012, Mavenhut era o firmă cu trei cofondatori, care fusese acceptată la programul Startup Bootcamp Dublin. Avea un singur produs, Solitaire Arena şi 50.000 de instalări. Bobby Voicu a explicat că era cel mai prost produs pe care l-a folosit vreodată, pentru că fusese realizat foarte rapid, dar a fost primul pas.

“2.000 de utilizatori au folosit prima variantă de Solitaire Arena şi jucau o oră din cel mai de rahat joc pe care l-am văzut eu vreodată. Aveau jocul pe calculator, acela funcţiona şi era gratuit. Dar am descoperit că-l vor. Asta trebuie să facă un accelerator pentru voi” , a spus Bobby Voicu pe scena de la Cinema Elvira Popescu.

Voicu a explicat că un program de accelerare sau pre-accelerare nu înseamnă bani instantaneu, ci creşterea unei reţele. “Întreabă de contacte din industrie, de la investitori. Apoi ajungi al Demo Day şi e cel mai rău lucru ce se poate întâmpla. Demo Day nu ajută echipele. Dar pregătirea zilei acesteia e cea mai importantă pentru că vei învăţa să vinzi. Toată lumea vinde de Demo Day. Nu trebuie să prezinţi totul, ci să vinzi rapid şi eficient. La finalul zilei, nu ai nevoie de o investiţie, ci de o carte de vizită şi permisiunea să le dai un mail”, explică Voicu.

Întreabă de contacte din industrie, de la investitori. Apoi ajungi al Demo Day şi e cel mai rău lucru ce se poate întâmpla. Demo Day nu ajută echipele. Dar pregătirea zilei acesteia e cea mai importantă pentru că vei învăţa să vinzi. Bobby Voicu

El a povestit că Mavenhut a stat şapte luni până la prima investiţie. Cristi, Bobby şi Elvis, fondatorii companiei, credeau că la finalul verii vor avea banii. Dar abia în septembrie au semnat. Dar nu e cazul cel mai rău, unele investiţii se realizează în doi ani.

Astăzi, Mavenhut are 25 de oameni, 10 milioane de instalări şi un milion de jucători. De asemenea, e profitabilă. Şi ultima lecţie a lui Bobby Voicu pe scenă a fost că în 2015, în iulie, din 14 companii prezente la MVP Academy, probabil trei vor exista. Şi asta e doar statistică. Şi din acest motiv, Mavenhut angajează.

 

Startup-urile participante

După Bobby Voicu, reprezentanţii echipei şi-au prezentat produsele la care au lucrat, pe care le-au dezvoltat şi ce ar avea nevoie mai departe. Un pre-accelerator nu aduce bani la final, ci aduce cunoştinţe, aduce relaţii şi posibilitatea de a vorbi cu oameni din domeniu. Iată care au fost startup-urile care au prezentat şi cu ce ar putea veni ele pe piaţa din România şi nu numai.

Gloria Food

E un nume deja cunoscut în România şi nu numai. Serviciul care indexează într-un singur loc restaurantele şi de unde putem comanda mâncare, are deja un an de când a fost fondat de germanul Oliver Auerbach. Luna trecută, ei au avut 400 de noi restaurante care s-au înscris, iar zilnic 15 se mai adaugă, dintre care 60% sunt din Statele Unite.

Pe 21 iunie au lansat oficial produsul şi pe o piaţă cu 100 de concurenţi, Gloria Food vrea să se diferenţieze prin gratuitatea serviciului. Banii vor fi făcuţi prin planuri premium pentru restaurante, care vor asigura plata direct din aplicaţie.

image

Axosuits

În multe articole se vorbeşte deja de faptul că software-ul nu mai este la modă, iar noul trend la nivel antreprenorial este hardware-ul. Cu toate acestea, din cauza dificultăţilor financiare şi tehnice, puţine startup-uri aleg această cale. E mult mai costisitor uneori să construieşti hardware şi să fii şi proftabil.

Axosuits e o firmă din Oradea care creează exoschelete care pot ajuta oamenii paralizaţi să meargă din nou şi bătrânii să aibă o viaţă mai bună. Acţionează pe o piaţă uriaşă - numai în America de Nord şi în ţările dezvoltate există 10 milioane de oameni în scaun cu rotile, iar majoritatea persoanelor paraplegice sunt tineri.

Românii de la Axosuits vor să facă bani de la spitale, de la companiile de asigurari şi de la clienţi privaţi, deoarece exoscheletul lor va costa cât o maşină. Câţi bani au nevoie? 300.000 de euro.

image

Bravatar

Încă se mai fac reţele sociale, iar oamenii par a avea nevoie de ele. După ce am asistat la boom-ul reţelelor sociale, acum asistăm la crearea unui întreg ecosistem care le îmbunătăţeşte. Pentru că Facebook, Instagram, Twitter sau Pinterest nu pot face orice, nu pot aduce orice serviciu, reţele conexe se dezvoltă.

Bravatar e fix aşa ceva. E un site care-ţi oferă recomandări pentru stilul tău de viaţă în funcţie de preferinţele şi activitatea ta de pe Instagram, Twitter şi Facebook. Îţi recoamndă branduri, combinaţii de produse pe care le poţi încerca, haine, orice. De asemenea, poate să-ţi recoamnde şi activităţi, iar în viitor vrea să fie o reţea unde să poţi să şi cumperi produse.

Bravatar, creaţia unor tineri din Iaşi, e o reţea care îţi cuprinde viaţa şi se bazează pe consumerismul nostru - vrei să cumperi, aici ai putea găsi. Rămâne de văzut dacă la nivel global va confirma.

Inovolt

Un alt domeniu la modă este cel al energiei regenerabile, dar şi a unor metode pentru reducerea consumului de energie electrică. Inovolt face acest lucru prin Cloud şi puţin hardware.

Un dispozitiv se montează la centrala de generare a energiei electrice, un dispozitiv în casă, iar pe internet îţi apar grafice şi metode de a reduce consumul de energie electrică. Iniţial, Inovolt va fi dedicat producătorilor de energie verde. Banii vor fi făcuţi prin taxa de instalare şi cea lunară.

Hickery

E un produs despre care am scris. Se uită pe Facebook-ul tău şi îţi selectează muzica pe care ai publicat-o şi-ţi face un playlist. De asemenea, oferă recomandări din aceeaşi categorie.

Până acum, Hickery are 8.400 de utilizatori şi a ajuns la câteva concluzii - utilizatorii nu votează, ci folosesc Hickery pentru a descoperi muzică din trecut. Modelul de business în viitor va fi asigurat de reclame şi de promovarea artiştilor. De asemenea, o variantă premium ar însemna să putem conecta şi alte servicii la Hickery, cum ar fi Soundcloud.

image

Lifebox

Câştigătorii de la concursul Innovation Labs vor să reinventeze albumul foto, deşi concurenţa e mare. Pe scena de la Elvira Popescu, creatorii Lifebox spun că aplicaţia lor este singura care îţi permite să distribui poze cu prietenii într-un album comun, privat şi criptat.

Nu este singurul produs care face asta, dar, spre deosebire de Facebook, asigură criptarea fotografiilor şi are şi o modalitate de geolocalizare prin care te avertizează când trebuie să pui poze în album.

Lifebox a fost declarată aplicaţia oficială de photosharing la Summer Well vara aceasta, printr-un parteneriat cu Orange.

Wallet Buzz

Sunt deja vechi pe piaţă şi asigură oferte în funcţie de localizare, pe conceptul de smart shopping. E o aplicaţie gratuită care-ţi trimite notificări, dar are şi o listă de oferte şi reduceri în funcţie de locul unde ne aflăm.

Din iulie 2014 este preinstalată pe telefoanele operatorului Cosmote. Companiile care vor să introducă oferte plătesc o taxă lunară şi pot să trimită oferte premium. Pe viitor Wallet Buzz vrea să se extindă în patru oraşe şi să aibă 50.000 de utilizatori.

Complement

E o aplicaţie care poate fi folosită de şcoli şi de către părinţi pentru a monitoriza inteligent, cu ajutorul Big Data, evoluţia şcolară a unui elev.

Complement reuşeşte să facă graficele în timp real şi să le distribuie profesorilor, diriginţilor, directorilor şi părinţilor. Astfel, ei vor primi grafice prin care se prezintă evoluţia fiecărui elev şi al fiecărei clase. E un Google Analytics pentru elevi.

Taxa lunară va fi de 2,3 euro şi până la finalul anului vor să aibă 42.000 de utilizatori în România, iar până în 2016 să aibă 123.000 de utilizatori.

Drimm.in

E tot o reţea socială conexă altor reţele sociale, fiind numită o platformă pentru descoperiri, unde să ne stocăm interesele, să adăugăm lucruri din profilul de Facebook şi alte locuri unde am vrea să mergem. E ca un Pinterest conectat la interesele noastre.

Produsul va fi lansat la finalul lui august şi vrea să fie şi o platformă de unde să cumpărăm produsele care ne sunt recomandate în funcţie de interesele noastre.

Qalendra

Prezenţi şi la acceleratorul Hub:raum de la Cracovia, Qalendra a făcut progrese vizibile.  Pe Qalendra putem să ne planificăm concediul în funcţie de evenimentele care se desfăşoară într-o anumită perioadă. Vrei să mergi la Oktoberfest? Qalendra îţi permite să rezervi un hotel, un bilet de avion şi chiar asigurare medicală.

image

Pocketo

Tot din domeniul hardware, românii de la Pocketo vor să prezintă cea mai mică placă de dezvoltare pentru dispozitivele purtabile. Practic, o placă de dezvoltare e punctul de unde pornim pentru a realiza un device inteligent. Pentru calculatoare există Raspberry PI şi alternativele sale. Dar Pocketo vrea să fie cea mai mică placă de dezvoltare pentru dispozitive purtabile şi proiecte de automatizare a casei.

În viitor, Pocketo vrea să dezvolte un magazin online cu produse şi coduri sursă pentru dezvoltarea unor anumite funcţii şi realizarea unor produse simple, pornind de la planuri open source de pe internet. Astfel, acestea vor asigura şi bani prin modelul freemium.

Fittter

E o aplicaţie care vine în ajutorul celor care vor să facă sport, să se ducă la sală, dar nu ştiu ce să facă. Potrivit creatorilor Fittter (prost nume din cauza celor trei de T), 35% din oameni nu ştiu cum să se antreneze, iar 50% părăsesc antrenamentul din cauza costurilor mari.

Fittter nu doar monitroizează antrenamentul, ci oferă sfaturi profesioniste. Modelul lor de business e tocmai vânzarea de pachete către antrenori personali, prin care aceştia pot să-şi vândă antrenamentele în aplicaţie. De asemenea, studiourile de fitness ar putea introduce programele lor în Fittter, pentru a ajuta oamenii. Practic, aplicaţia ar fi un intermediar între antrenori şi oamenii normali.

Study Mentors

Singurii străini la MVP Academy organizat de How To Web au fost bulgarii de la Study Mentors. Ei vin în ajutorul celor care vor să plece la studii în străinătate.

Study Mentors e ca un LinkedIn pentru viitorii studenţi în străinătate, conectând elevi cu studenţi pentru a-i ajuta cu acomodarea. De asemenea, în viitor, studenţii deja existenţi vor putea să-i ajute pe elevi să îşi completexe actele mai uşor.

Ar putea face bani prin parteneriate cu universităţile din străinătate. 

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite