Ce înseamnă lansarea YouTube România şi ce se schimbă de astăzi?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lansarea YouTube a avut loc astăzi la The Hub Bucharest FOTO Adevărul/Vlad Andriescu
Lansarea YouTube a avut loc astăzi la The Hub Bucharest FOTO Adevărul/Vlad Andriescu

Google a lansat astăzi varianta locală a platformei de conţinut video YouTube. Astfel, artiştii locali şi creatorii de conţinut în general vor avea posibilitatea de a se promova mai uşor şi de a deveni virali.

Ce înseamnă pentru România lansarea versiunii locale? Dan Bulucea, Country Manager Google România spunea la eveniment că acest moment înseamnă „deschiderea de noi oportunităţi pentru creatorii talentaţi din ţară, aceştia vor putea fi descoperiţi mai uşor”. Vom lua pas cu pas schimbarea YouTube şi apariţia youtube.ro.

1. O primă pagină personalizată

Dacă până acum utilizatorii autentificaţi în site aveau o primă pagină cu recomandări în funcţie de ce au ascultat şi videoclipuri de la canalele pe care le urmăresc, acum YouTube introduce şi evidenţierea conţinutului local. Cel mai bine se vede în momentul când ne dezautentificăm, iar pe pagina principală apare conţinut local. Astfel, paginile locale vor fi promovate mai uşor, artiştii vor fi evidenţiaţi şi nu se vor mai pierde în totalul videourilor de pe reţea.

image

2. Trenduri locale

Până acum era imposibil de aflat care sunt cele mai vizualizate videouri din România în timp real, care sunt cele care au cea mai mare creştere. În perioada următoare, Google va lansa şi posibilitatea de a vedea acest lucru pe YouTube. Cu ajutorul uneltei de Trenduri românii vor putea urmări mai bine evoluţia viralelor locale, iar creatorii de astfel de conţinut se vor putea promova mult mai bine prin intermediul canalului lor.

3. Canale partenere

Existau destule canale premium în România până acum, dar nu puteam vorbea de canale partenere YouTube. Pentru acest lucru, paginile românilor trebuie să dea Enable la posibilitatea de a  monetiza contul. Astfel, odată deveniţi parteneri YouTube, creatorii de conţinut vor putea primi drepturi din video-urile urcate şi vor putea vinde reclamă.

Exista trei metode prin care poate fi monetizat: Reclame în interiorul video-urilor. Dan Bulucea şi Daniel Viel, şeful YouTube pentru Europa de Est, au menţionat că site-ul va stabili de acum obligativitatea ca fiecare reclamă să conţină reclame ce pot fi evitate şi nu trebuie urmărite până la capăt. De asemenea, reclamele pot apărea şi în interiorul stream-ului sau prin plasare de produse. Principiul se bazează pe Google AdSense, dar este optimizat pentru videoclipuri.

Totul poate fi văzut e pagina de Monetizare a canalelor.

Primii parteneri ai YouTube în România sunt TVR, Cat Music, Hahaha Production, Roton şi MediaPro Music. Programul de parteneriat a fost creat în 2007, iar acum există peste un milion de creatori în peste 30 de ţări. Potrivit reprezentanţilor YouTube, mii de advertiseri utilizează TrueView InStream şi, în prezent, 60% din anunţuri pot fi închise.

image

4. Bani din publicitate

Orice creator de conţinut poate vinde reclamă în interiorul paginii sale. Acest lucru se bazează tot pe principiile de mai sus.

Cum rămâi la YouTube internaţional?

Pentru cei care sunt nemulţumiţi de conţinutul naţional (şi au motive să fie, de exemplu locul 5 în topul celor mai vizualizate de astăzi este Nicolae Guţă), există opţiunea de a selecta YouTube Global. Puteţi vedea de unde în imaginea de mai jos. Odată selectată opţiunea, conţinutul care apare este selectat din trendurile globale, nu locale.

image

Cum filtrează YouTube conţinutul original?

Venirea YouTube în România şi parteneriatul cu Uniunea Compozitorilor înseamnă că cei care au opere originale îşi vor putea controla mult mai bine conţinutul şi au tot interesul pentru a bloca videoclipurile care îi copiază sau care conţin pasaje din melodii. Ameninţate pot fi video-urile care au fost urcate şi acum doi ani, dar acestea vor fi găsite de YouTube mai greu.

Sistemul de identificare a conţinutului scanează zilnic peste 100 de ani de videoclipuri, iar 3.000 de parteneri utilizează acest sistem, inclusiv reţele importante de difuzare şi case de discuri din Statele Unite ale Americi.

În baza de date a YouTube există peste 8 milioane de fişiere de referinţă, iar cu ajutorul unui soft, reţeaua găseşte clipurile care copiază integral sau o parte din opera oirginală. Potrivit statisticilor oficiale, 200 de milioane de videoclipuri au fost revendicate prin Sistemul de identificare a conţinutului.
 

Videoclipul oficial al lansării YouTube România

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite