Axel Springer Plug and Play: podul transatlantic dintre Europa şi Silicon Valley
0Axel Springer Plug and Play este un program de accelerare din Berlin organizat de Axel Springer, editură digitală de top din Europa, şi Centrul Plug and Play Tech, program de accelerare din Silivon calley care investeşte în dezvoltarea startup-urilor digitale.
Programul de accelerare se desfăşoară pe durata a trei luni, timp în care oferă echipelor admise în program spaţiu de lucru, infrastructura necesară bunei desfăşurări a activităţii, workshop-uri săptămânale, zile de mentorat, finanţare de tip seed, precum şi acces la reţeaua Axel Springer şi conexiuni cu investitori internaţionali.
La finalul programului, echipele participă la Demo Day, unde îşi prezintă produsele în faţa audienţei pentru a obţine finanţări ulterioare. În plus, startup-urile au şansa de a merge şi la centrul Plug and Play Tech din Silicon Valley. În schimbul acestor beneficii, Axel Springer Plug and Play ia 5% din acţiunile startup-urilor admise în program.
Ceea ce diferenţiaza Axel Springer Plug and Play de alte acceleratoare europene este identitatea partenerilor care dezvoltă programul. „Axel Springer Plug and Play construieşte un pod transatlantic între Berlin şi Silicon Valley şi ajută startup-urile să acumuleze abilităţi unice şi să interacţioneze cu fiecare partener, având astfel acces la reţeaua acestora. În plus, după cele 3 luni de program din Berlin, echipele au oportunitatea de a merge în Silicon Valley pentru a-şi prezenta produsele în faţa investitorilor americani”, explică Luise Gruner, Program Manager Axel Springer Plug and Play.
Luise le recomandă însă fondatorilor să aleagă cu atenţie programele de accelerare potrivite pentru nevoile lor specifice. Astfel, primul pas este să afli mai multe despre acceleratoarele existente şi apoi să vorbeşti cu oamenii implicaţi şi cu startup-urile care au trecut prin program. Decizia de a te alătura unui anumit program de accelerare este o decizie personală şi trebuie să înţelegi care sunt nevoile tale pentru a alege în cunoştinţă de cauză.
Criteriile de selecţie pentru a fi admis la Axel Springer Plug and Play sunt pe măsura beneficiilor oferite şi nu este uşor să fii acceptat în program. „Ne adresăm startup-urilor digitale care au dezvoltat deja prototipuri şi/sau şi-au validat modelul de business cu piaţa. Ne dorim să susţinem dezvoltarea companiilor media sau care pot fi dezvoltate prin intermediul media. În plus, nu acceptăm fondatori singuri deoarece suntem convinşi că echipele puternice sunt necesare pentru a reuşi în business. Nu în ultimul rând, fiecare echipă trebuie să aibă cel puţin o persoană cu competenţe tehnice”, explică Luise Gruner criteriile pe care trebuie să le îndeplinească un startup pentru a fi acceptat la Axel Springer Plug and Play. Companiile admise trebuie să se mute în Berlin pe toată durata programului şi, pe parcursul celor trei luni, vor învăţa să îşi lanseze produsele, să îşi dezvolte baza de date de clienţi / utilizatori şi să obţină finanţări pentru scalare.
Printre startup-urile „absolvente” ale Axel Springer Plug and Play se numără ZenGuard, companie care a făcut parte din primul lot al programului încheiat în septembrie anul trecut şi care a obţinut ulterior o investiţie cu şase zero-uri de la Project A Ventures. Iar poveştile de succes pot continua: sunt numeroase exemple de startup-uri din program care au vizitat Silicon Valley şi care sunt astăzi în discuţii pentru a obţine finanţări ulterioare.
„Avem în program o gamă variată de startup-uri. Credem că expansiunea aplicaţiilor mobile şi a tabletelor va continua, aşa că ne interesează domeniul. Personal, consider ca domenii interesante pentru viitor zona de mobilitate inteligentă, hardware şi industria de e-health”, povesteşte Luise Gruner.
Nu crede că există o alegere universal valabilă între Europa şi Silicon Valley şi recomandă startup-urilor să îşi valideze produsele cu piaţă şi să îşi aleagă destinaţia în funcţie de oportunităţile existente acolo şi corespondenţa acestora cu nevoile pe care le au. „Să alegi între Europa şi Silicon Valley este ca şi cum ai încerca să îţi dai seama ce culoare e mai frumoasă: albastru sau galben? În ultimii ani, Berlinul a devenit un hub antreprenorial în Europa, în special datorită mixului creativ de modă, artă şi media. Există însă aspecte unde Berlinul este în urmă: nu este uşor să ridici runde de finanţări de peste 1 milion de EUR în Europa, acest lucru fiind mult mai accesibil în Silicon Valley”, explică Gruner.
Crede în potenţialul ridicat al ţărilor din Europa de Sud-Est şi, având în vedere talentul tehnic existent în regiune, vede România ca pe o ţară cu perspective foarte interesante. Din acest motiv, Axel Springer Plug and Play s-a numărat printre susţinătorii How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat startup-urilor în tehnologie din Europa Centrală şi de Est. „Dacă un startup românesc corespunde criteriilor noastre, vrea să se mute la Berlin şi să înceapă sau să continue afacerea acolo, ne-am bucura să îi avem alături în program. Axel Springer Plug and Play poate construi conexiuni nu doar între Europa şi US, ci şi între Europa de Sud Est şi Europa de Vest”, încheie Luisa Gruner, Program Manager Axel Springer Plug and Play.
Interesat să afli mai multe despre programele de accelerare din Europa? Citeşte mai multe despre TechStars, TechPeaks, ProSieben, Wayra, Hub:raum, Startup Wise Guys, Eleven, Seedcamp, Startup Sauna şi Startup Highway.
Acest material este realizat împreună cu How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat celor mai performante startup-uri din Europa Centrală şi de Est dezvoltat în parteneriat cu Microsoft, Romtelecom şi Cosmote cu sprijinul Bitdefender, Raiffeisen Bank, Hub:raum şi TechHub Bucharest.