Adevărul Live - Radu Negulescu despre secretele unui tânăr antreprenor esenţial pentru campania lui Iohannis
0Printre oamenii preşedintelui Klaus Iohannis, care au lucrat pentru el în timpul campaniei, Radu Negulescu iese în evidenţă prin tinereţe şi prin faptul că a fost unul dintre cei care au contribuit la rezultatele online ale lui Iohannis.
Principalele declaraţii, la Adevărul Live
Deşi am doar 27 de ani, am intrat în zona antreprenorială de foarte tânăr. Prima iniţiativă de business am avut-o pe a 13 ani. Pe atunci erau la moda internet cafe-urile şi eu am transformat laboratorul de informatică al şcolii unde învăţam în internet cafe, pe perioada verii. De acolo cam asta fac: de la businessuri de web design la cărţi de vizită, logo-uri...
Businessul meu principal este unul de IT, de development, pe care l-am fondat la 19 ani. Mai am ativităţi în zona de creaţie şi recent, după campanie, am fondat o companie specializată pe zona de engage community building people and people.
Am mai făcut campanii, deşi nu la nivelul acesta. Am lucrat în sincron cu o echipă de strategie politică. Primul lucru pe care l-am făcut în acest proiect a fost să definim foarte clar care ne sunt obiectivele şi ne-am dat seama că singura noastră şansă este să vorbim cu segmentul 18 ani urban, care, de obicei, nu iese la vot. După care am început să construim mesaje. Există un proces destul de complex care a stat în spatele calibrării de mesaje. Se fac studii sociologice standard pe mesaje, după care testam pe Facebook ce tip de mesaje are rata de engagement mai mare. Am făcut-o, oarecum, matematic.
Despre domeniul IT în România
Este unul dintre domeniile care au explodat în această perioadă de criză. Nu ştiu sigur dacă suntem într-o direcţie bună. Nu am date exacte, dar cred că mare parte din cifra de afaceri a acestui segment se face din outsourcing, iar pe termen lung e o problemă. Se face foarte mult business în outsourcing, dar avem o problemă pe partea de resurse umane: cererea e mult mai mare decât oferta. Asta înseamnă că salariile cresc, domeniul IT fiind unul dintre cel mai bine plătite, iar la un moment dat nu o să mai fim competitivi pe piaţa internaţională. E momentul să ne focusăm pe proprietate intelectuală şi pe produse proprii pe care să le împingem în exterior. A face business în outsourcing înseamnă să îţi asumi riscul ca produsul cu care vii să nu fie acceptat de piaţă şi să eşuezi.
Compania noastră are un focus pe sector public. Una dintre metodele de a eficientiza un stat sunt investiţiile în IT. Un stat bine informatizat este un stat performant. Îmi doresc să fac parte din acest fenomen. Cred că e o poziţionare care aduce o satisfacţie la final de zi, pentru că munca are un impact direct asupra vieţii tuturor. Şi eu îmi doresc să nu mai stau la coadă să plătesc taxe. Sectorul public are nevoie de oameni care să vină cu soluţii creative.
Cu Radu Negulescu, omul care a fost strateg online pentru Klaus Iohannis, vom trece dincolo de politică şi momentul electoral din noiembrie. După campania online de succes a preşedintelui, Negulescu s-a asociat cu ceilalţi membri pentru a deschide o firmă de comunicare.
Astfel, am discutat despre business-ul online şi cum ajungi în această poziţie la o vârstă fragedă, dar şi despre cum se văd politicienii dincolo de campania electorală.
Din august până în noiembrie, Radu Negulescu din Baia Mare a coordonat campania electorală a lui Klaus Iohannis din perspectiva online-ului şi a creaţiei.
„Să te gândeşti că ne-am adunat care de pe unde, din domenii, experienţe şi chiar oraşe diferite. Eram din cu totul alt film. Dacă te uitai la noi, ai fi zis şi tu “Ce căutaţi voi, mă, aici? Ia mergeţi înapoi la şcoală/crâşmă/orice, numai nu aici! Hai, marş!”. Total din filme diferite. Nu ne-ai fi dat o şansă. Nici dracu’ nu ne dădea o şansă. Nici dracu’ nu credea în noi, chiar dacă ne ştia sau nu. Ne-au contestat, ne-au luat la mişto, ne-au înjurat – logic, toţi ar fi făcut totul mai bine decât noi. Şi pe bună dreptate, eram de pe altă planetă. Şi gândeam ca atare“, a scris Negulescu pe blogul său personal.