Mina de aur Pokémon Go: cine câştigă milioane pentru că îţi place atât de mult

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jocul Pokémon Go e noul viral al planetei. FOTO Android Central
Jocul Pokémon Go e noul viral al planetei. FOTO Android Central

Pokémon GoPokémon Go e cel mai popular joc. A adus zeci de miliarde de dolari în capitalizarea Nintendo, dar câştigurile generate nu se opresc aici.

De încasări mai mari pe baza Pokémon Go se bucură comercianţii de încărcătoare şi baterii externe de telefoane din România şi de peste hotare, dar şi giganţii Apple şi Google. De asemenea, vor apărea tot felul de microafaceri pe baza acestuia joc, una dintre ele fiind „plimbarea Pokémon-ului“ pentru care câţiva români au dat deja anunţ pe internet.

Pokémon Go este de aproape o săptămână disponibil oficial pentru România. Existau însă jucători încă din prima zi, deoarece îşi puteau seta telefoanele pe regiunea Statelor Unite ale Americii sau a Australiei şi să aibă acces la servere. Pe cât de popular a ajuns jocul, în lume şi în România, pe atât de mult a devenit o oportunitate pentru companii să îşi crească veniturile.

Cel mai bun exemplu este al companiei Apple, care produce telefoanele cu iOS, pe care jocul e disponibil. În următorii doi ani, americanii ar putea ajunge la venituri de până la trei miliarde de dolari generaţi doar din monedele pe care jucătorii le cumpără în Pokémon Go pentru a avansa mai repede, conform unei analize Reuters.

pokemongo

Pokécoins (monede virtuale) se vând în diverse pachete: de la 100 de monede pentru un euro până la 14.500 de monede pentru 100 de euro. Din fiecare tranzacţie, Apple primeşte 30%, deoarece permite jocului să fie găzduit în magazinul său cu aplicaţii şi foloseşte sistemul de microtranzacţii din App Store. Prin acelaşi sistem va primi şi Google bani. Compania deţine Play Store, magazinul cu aplicaţii pentru Android, dar are şi o cotă din compania Niantic Labs, studioul care a dezvoltat jocul.

Creştere de 5% pentru acţiunile Apple

Pokémon Go a ajuns la 21 de milioane de utilizatori numai în SUA, la doar două săptămâni de la lansare. Analista Laura Martin, de la Needham, a afirmat că jocul are de zece ori mai mulţi utilizatori care plătesc pentru serviciile premium decât jocul Candy Crush, care a generat anual mai bine de un miliard de dolari în anii 2013 şi 2014 pentru compania King Digital. De asemenea, utilizatorii Pokémon Go petrec mult mai mult timp în joc decât pe aplicaţii precum Facebook şi WhatsApp, potrivit companiei de analiză Sensor Tower.

pokemongo

Până la acest moment, acţiunile Apple au crescut cu 5% de la lansarea jocului Pokémon Go în data de 6 iulie. Astfel, au fost adăugate 25 de miliarde de dolari la capitalizarea de piaţă a companiei, aceasta valorând acum 547 de miliarde de dolari.

Încărcătoare şi baterii externe

Alţi câştigători sunt retailerii de cabluri pentru telefoane, încărcătoare şi baterii externe. Creşterea vânzărilor e firească, deoarece Pokémon Go consumă multă baterie, folosind modulele GPS, 3G şi accelerometrul, dar şi ecranul care trebuie să rămână activ. Astfel, autonomia scade, nevoia pentru o baterie externă creşte. În România, magazinul QuickMobile susţine că înregistrează creştere de 15-20% a vânzărilor de astfel de accesorii. Mai mult, cererea pentru suporţii de bicicletă şi de încheietură pentru telefoane a crescut cu 40% până la 50%, categorie care înainte de Pokémon Go nu era foarte populară.

Acelaşi magazin, în colaborare cu ABC Tech, anunţă o campanie dedicată celor care joacă Pokémon Go. În oraşele în care există magazinele sale fizice vor fi lansate momeli la cele mai populare pokéstop-uri (locuri de unde pot fi colectate pokémingi şi alte elemente utile în joc – n.r.). Jucătorii care ajung la un nivel al bateriei mai scăzut de 10% primesc gratuit baterii externe şi cabluri de încărcare ABC Tech, pentru a se putea juca în continuare.

Tot în România, eMAG, cel mai mare retailer online, susţine că cererea pentru baterii externe în iulie a crescut cu 60% faţă de iunie. Aceasta este singura diferenţă remarcabilă de până acum în fluxul obişnuit de vânzări. Pe de altă parte, în SUA, retailerul GameStop raportează creşterea vânzărilor cu 45% şi RadioShack cu 50% în privinţa accesoriilor de telefoane.

Mai mult, operatorul telecom T-Mobile a anunţat trafic de internet nelimitat în aplicaţia Pokémon Go, iar operatorul Sprint a instruit angajaţi care să-i ajute pe jucătorii începători, informează „Fortune“. Sprint, al patrulea operator telecom din SUA ca mărime, are la rândul său reduceri la încărcătoare. Societatea a cerut ca fiecare din cele 2.000 de magazine să aibă un „expert în Pokémon Go“, care să ajute începătorii să înţeleagă jocul. De altfel, câţiva dintre managerii magazinelor sale au devenit creativi pe cont propriu, unii dintre aceştia organizând standuri cu limonadă în locuri unde jocul arată existenţa unui pokéstop.

Spre exemplu, la doar o oră după ce Sprint a publicat pe Twitter că un magazin de-ale sale din Louisville, Kentucky, este un pokéstop, un autocar plin de copii şi părinţi a sosit pentru a prinde pokémoni şi pentru a cumpăra accesorii.

Brăţări care vibrează la monştri

GameStop, care vinde în principal jocuri video, dar şi accesorii Pokémon, a postat pe site-ul său o listă cu magazinele sale care sunt pokéstop-uri şi pokégym-uri, unde jucătorii îşi pot antrena pokémonii sau se pot lupta între ei. GameStop pune în vânzare oferte limitate de brăţări Pokémon, care vibrează atunci când purtătorul se află în apropierea unui monstru. Aceste brăţări se vând cu 40 de dolari bucata, dar compania spune că precomenzile s-au epuizat deja.

pokemongo

Mai mult, cumpărătorii acestora le-au pus acum la vânzare pe eBay cu 100 de dolari. De asemenea, GameStop a consemnat o creştere cu 115% a vânzărilor de bunuri colecţionabile corelate cu franciza Pokémon. Acţiunile retailerului de jocuri video GameStop au crescut cu 14% din 6 iulie, când a debutat Pokémon Go.

Afacerea „îţi plimb ouăle“

Pentru eclozarea ouălor găsite la pokéstop-uri, utilizatorul trebuie „să plimbe ouăle“, cu aplicaţia deschisă, o anumită distanţă, iar viteza de deplasare nu trebuie să depăşească 10 kilometri pe oră. Nu este treabă uşoară. Astfel că unii români au speculat asta, iar pe site-urile de anunţuri se găsesc persoane dispuse să plimbe ouăle contracost.

De exemplu, Constantin, un tânăr din Bucureşti, Sectorul 3, parcurge 15 kilometri pentru 50 de lei, dar oferă şi bonus: pe traseu, prinde pokémoni rari, dar şi ouă, poţiuni şi pokémingi de la pokéstop-uri. Potrivit altor anunţuri, tariful pentru „plimbarea ouălor“ este de 9 lei pe kilometru în judeţul Vâlcea şi de 3 lei pe kilometru în Cluj.

„Monştrii“ de la McDonald’s

Nici McDonald's nu s-a ţinut departe de „Pokémania“. În România, a organizat pe 19 iulie la Piaţa Victoriei şi la Piaţa Unirii o vânătoare de monştri. Restaurantul a activat un modul de „lure“ (ademenirea Pokémonilor într-o anumită zonă – n.r.) şi i-a chemat pe oameni să vină să-i colecteze. Iar în Japonia, Pokémon Go va debuta cu McDonald's drept prima locaţie sponsorizată şi fast-food-ul pregăteşte meniuri personalizată cu personaje din joc.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite