Vine americanu', pa-pa Pelicanu': un mesaj banal l-a făcut miliardar la Uber

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Uber este cea mai populară alternativă la serviciile clasice de taximetrie.
Uber este cea mai populară alternativă la serviciile clasice de taximetrie.

Uber poate înlocui cu succes taxiurile, poate oferi un venit suplimentar şi a făcut câţiva oameni miliardari. Povestea unuia dintre ei începe cu un simplu mesaj pe Twitter în urmă cu cinci ani.

Desigur că titlul este puţin exagerat, dar uneori mai trebuie să scrii şi „frumos“ despre lucruri. Uber încă n-a distrus taximetria, nici măcar în Statele Unite ale Americii, dar sunt semne că ar putea-o face. Şi n-am găsit altă companie din România al cărei nume să rimeze cu „americanu'“, aşa că am ales Pelicanul.


Dacă în vară ai plâns de grija Uber, că va fi încă o afacere care pleacă din România şi tu iar vei merge cu taxiul pe care îl plăteşti ca ultimul barbar cu bani cash, ar trebui să vezi ce afacere imensă este. Compania vrea finanţări noi ca să fie evaluată la aproape 70 de miliarde de dolari. Asta înseamnă aproximativ jumătate din PIB-ul României pe 2014. Dar nu banii sunt frumoşi la afacerea Uber, ci altceva.

Nu are maşinile sale, nu plăteşte asigurări pentru şoferi, iar utilizatorii sunt mulţumiţi fie că plătesc mai puţin şi se cred mai deştepţi când comandă prin aplicaţie şi achită direct din card, fie că pot cere şoferului să schimbe postul de radio, după cum explica să intre în război ca în Paris sau să se mărească, ar trebui să ştii şi povestea unuia dintre oamenii de bază: Ryan Graves, responsabil acum de operaţiunile globale. Un tweet al său din 2010 l-a făcut persoana importantă la Uber, după cum scrie Playtech.

uberpx

În 2010, Uber era o companie fondată cu aproape un an de zile în urmă de către Travis Kalanick şi Garrett Camp. Ideea care a stat la baza serviciul a fost a lui Camp, în 2008, în timp ce ambii se aflau în Paris. Acesta dorea să rezolve problema transportului în comun în San Francisco, acolo unde e Silicon Valley. Pe parcursul lui 2009, Garrett a început să lucreze la o aplicaţie de iPhone pentru Uber, iar Kalanick a fost angajat pe poziţia de ”Chief Incubator”. 

Revenind la 2010, ianuarie, atunci a pornit discuţia între cofondator şi Graves, printr-un răspuns pe Twitter. La doar trei minute de la publicarea mesajului, Kalanick primise deja un răspuns de la Ryan Graves, care îi oferea adresa sa de mail. Din câte se pare, cei doi au continuat colaborarea, iar, după un timp, Graves a devenit, pentru o scurtă perioadă, directorul general al Uber.

uberpx

”Lucrez cu o grămadă de oficiali din cadrul start-up-urilor, dar rareori am avut ocazia de a lucra cu cineva precum Ryan. Din prima zi, am lucrat între 15 şi 20 de ore pe săptămână, concetrându-ne pe produs, şoferi, preţuri etc. A învăţat rapid cum funcţionează startup-urile şi a muncit din greu pentru a construi echipa Uber şi pentru a face din lansarea în San Francisco şi creşterea ulterioară un succes important”, scria Kalanick pe blogul Uber.

După cum scriu Danny Minutillo şi Dave Marcial, Graves nu a fost nici un inginer grozav, şi nici un student excepţional. Dar când a intrat la facultate, a realizat că singura metodă prin care poate avea succes este să muncească mai mult decât ceilalţi. Astfel, a ajuns să obţină rezultate mai bune şi a început să aibă un stil de viaţă extrem de activ.

Acum, Uber îşi pregăteşte listarea la bursă. Există în România, în Franţa, Marea Britanie şi Germania, dar în fiecare ţară sunt un pic altfel serviciile şi un pic altfel probleme. Legislativ, Uber este ilegal în România. Practic, încă este pe străzi şi prea curând nu pare să dispară. În februarie 2016 împlineşte un an.

Povestea completă a Uber şi a lui Graves este la Playtech.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite