Interviu cu directorul Huawei pe Europa Centrală şi de Est: România e una dintre cele mai importante ţări pentru noi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Huawei se pregăteşte deja pentru viitorul interconectat prin telefon. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Huawei se pregăteşte deja pentru viitorul interconectat prin telefon. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Huawei a crescut după 2010 drept una dintre cele mai puternice companii din domeniul tehnologiei, atât prin dispozitive mobile, cât şi prin echipamente de reţelistică şi nu numai. La final de 2014, i-am adresat câteva întrebări lui Jim Lu Yong, preşedintele Huawei pentru Europa Est-Centrală şi de Nord, pentru a afla ce planuri de viitor au.

Huawei este de peste un deceniu în România. Are parteneriate cu marii operatori telecom din România şi telefoanele sale au ajuns tot mai populare de la an la an, mai ales că, din punct de vedere al dotărilor, au devenit mai performante. În 2014, livrările de telefoane Huawei au crescut cu 40%, însumând 75 de milioane de unităţi. Totuşi, totalul este sub ţinta fixată de companie: 80 de milioane, conform Reuters. De asemenea, în 2014, Huawei a devenit prima companie din China care a intrat, pe poziţia 94, în top 100 Best Global Brands.

În România, Huawei a încheiat 2014 cu rezultate foarte bune, reuşind să vândă 200.000 de smartphone-uri pe o piaţă cu 3 milioane de telefoane inteligente. În 2014, Huawei a vândut 80% din telefoane cu ajutorul operatorilor mobili, în timp ce 20% au fost vândute „la liber“.

Trebuie menţionat că Huawei nu a debutat în afaceri direct cu telefoane mobile, ci cu alte tehnologii. Deşi compania a ajuns cunoscută după anii 2000, ea există din anii '80. În 1987 a fost fondată de Ren Zhengfei, fost ofiţer în Armata Populară a Chinei. Acum, Huawei este unul dintre marii producători de telefoane, furnizor de soluţii pentru operatorii telecom şi cloud computing şi investeşte deja în cercetare şi dezvoltare pentru a se pregăti de lumea 5G. În acest sens a creat şi programul Telecom Seeds for the Future pentru recrutări de tineri cu potenţial.

<a href="http://playtech.ro/2014/director-huawei-tehnologia-avanseaza-rapid-cine-nu-se-schimba-nu-se-va-integra-noua-lume/" target="_blank" rel="nofollow">Descoperă la Playtech un interviu cu Ron Raffensperger, director tehnic la Huawei, despre startup-uri şi filosofia eşecului în China</a>

huawei interviu jim lu

Jim Lu Yong, preşedintele Huawei pentru Europa Est-Centrală şi de Nord.

Ce caută Huawei în tinerii pe care îi instruieşte? Care sunt calităţile care îi pot scoate în faţă şi le pot da un avantaj?

Credem că viitorul aparţine tuturor celor care doresc să investească în el. De aceea, viitorul nostru aparţine oamenilor pe care îi susţinem, experţilor, tehnicienilor pe care încercăm să-i formăm. Investiţia noastră locală în viitor se concentrează asupra programelor de CSR, investind în studenţi aici în România şi creând locuri de muncă pentru ca aceştia să se dezvolte în lumea ITC. Primul pas către unificarea lumii digitale este programul nostru denumit Telecom Seeds for the Future, prin care am încercat să găsim talente locale pe care le ajutăm să se dezvolte. Calităţile principale pe care tinerii în care investim ar trebui să le aibă sunt: energia şi pasiunea de a învăţa lucruri noi, dorinţa de a decoperi lumea IT&C, dar şi capacitatea de a gândi pentru viitorul lor şi pentru cariera lor.

Huawei este de peste un deceniu în România. A trecut suficient timp pentru a învăţa piaţa de aici şi pentru a-şi creşte baza de utilizatori?

România este şi va rămâne una dintre cele mai importante ţări pentru Huawei din Europa Centrală şi de Est. Dorim să fim aici pentru atât pentru poziţia geografică, cât şi pentru competenţele tehnice şi lingvistice de înaltă calitate pe care le găsim în România. Începând din 2003, am construit o relaţie de parteneriat strategic cu toţi operatorii principali din România, cum ar fi Vodafone, Orange, Telekom etc. Aniversarea de zece ani a operaţiunilor derulate de Huawei în România marchează un capitol de eforturi susţinute de dezvoltare a unor noi tehnologii de ultimă generaţie şi aduce inovaţii suplimentare pe piaţa de IT&C din România.

China, multă vreme şi stereotipul n-a dispărut încă, a fost considerată ţara obiectelor ieftine. Cum reuşeşte Huawei contra acestei prejudecăţi?

Produsele realizate în China sunt nu numai cu preţ scăzut, ci şi de ultimă generaţie, de bună calitate, produse care reprezintă ultimele tendinţe. Scopul nostru este de a oferi întotdeauna produse şi servicii excelente pentru principalele trei categorii de clienţi ai noştri, astfel încât clientul european şi implicit cel român să fie mereu satisfăcut de investiţia pe care a făcut-o. Astfel, noi suntem siguri că percepţia se poate schimba în bine.

huawei foto razvan baltaretu/adevarul

Ce înseamnă Huawei în actualul mediu al tehnologiei pentru consumatori?

Din punctul nostru de vedere, actualul consumator îşi doreşte să descopere tehnologia şi să o folosească la adevăratul său potenţial, fiind în permanenţă în căutare de noi soluţii de business.

Care sunt pilonii pe care Huawei îşi va baza investiţiile până în 2020?

Huawei Enterprise este unul dintre domeniile strategice prin care investim în special în Guvern, siguranţă publică, sănătate, educaţie, Smart Grid, petrol şi gaz, transport, finanţe, producţie, ospitalitate şi mass-media, dar şi divertisment. Pentru consumatori, vom mări cooperarea cu operatorii şi distribuitori locali. Deoarece chipset-ul nostru Huawei a fost utilizat pe scară largă în produsele noastre, acestea vor avea pe viitor mai multe avantaje în piaţă. Spre finalul lui 2014, am lansat Huawei Mate 7 pe piaţa din România (n.r. - un phablet care să rivalizeze cu Galaxy Note 4), iar smartphone-urile vor fi în axa noastră de interese pentru anul acesta.

Ce sanşe daţi unor tehnologii precum ochelari inteligenţi, ceasurile inteligente sau realitatea virtuală pentru a reuşi?

(Pentru noi, în aceste domenii) cheia succesului este să ne concentră pe dezvoltarea continuă, având un contact permanent cu ceea ce consumatorii au nevoie şi îşi doresc. În acest caz, departamentele noastre de cercetare şi dezvoltare se străduiesc să ofere cele mai bune şi inovatoare soluţii pentru companiile din întreaga lume. În toată Europa, există peste 850 de angajaţi implicaţi în cercetare şi dezvoltare şi au fost create 17 centre R&D.

Există diferenţe între inovaţia şi dezvoltarea tehnologică sub capitalism şi comunism?

Din punctul meu de vedere, indiferent de inovaţie sau dezvoltarea tehnologică, scopul final ar trebui să fie îmbogăţirea vieţii oamenilor şi uşurarea acesteia. Şi, cel mai important aspect de urmărit în ambele cazuri, este acela de a învesti în mod constant în tineri şi talente noi.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite