Lista compuşilor care dau o valoare nutriţională excepţională migdalelor este foarte bogată: vitamina E, vitamine din complexul B, Omega 6, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, seleniu, fier, calciu, acid folic, proteine şi fibre. 20 de migdale (circa 40 de grame) consumate zilnic acoperă 12% din necesarul de proteine ale organismului şi 35% din cel de vitamina E, antioxidantul care previne cancerul. În plus, aceeaşi cantitate de migdale conţine echivalentul de calciu al unui sfert de ceaşcă de lapte. Lucrurile sunt confirmate de numeroase studii care demonstrează că un consum zilnic de migdale contribuie la energizarea organismului, cât şi la prevenirea unor maladii grave de tipul cancerului.

Un protector  al inimii

Un studiu american arată că persoanele care mănâncă migdale zilnic îşi reduc la jumătate riscul de infarct, faţă de cele care nu le includ în alimentaţie. Acest lucru este pus pe seama conţinutul ridicat de
potasiu, de magneziu, de grăsimi mononesaturate şi de vitamina E al migdalelor. În plus, migdalele contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rău“ din sânge, dar şi la prevenirea diabetului zaharat, un factor major de risc în apariţia bolilor de inimă. Astfel, cele mai noi studii arată că migdalele contribuie la combaterea obezităţii şi îmbunătăţesc răspunsul organismului la insulină, normalizând nivelul glicemiei din sânge.

Citeşte continuarea articolului, pe clickpentrufemei.ro.