Turismul după Brexit. Cum afectează schimbările economice şi digitale industria ospitalităţii în 2017

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană va genera efecte în industria ospitalităţii, arată un raport EY Global hospitality insights. În prezent, Marea Britanie este una dintre cele mai vizitate ţări din lume, Londra fiind pe locul doi la nivel global din punct de vedere al destinaţiilor turistice.

Concret, raportul arată că sectorul ospitalităţii şi de agrement va fi afectat pe termen scurt şi mediu de Brexit. „Deprecierea valutară împinge în sus inflaţia care, combinată cu creşterile salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri asupra veniturilor reale din gospodării”, arată documentul citat. 

În ciuda faptului că perspectivele investitorilor globali au fost modificate, există semnale pozitive, atrage atenţia raportul. 

„Analiza inteligentă a datelor transformă modul în care firmele de top din domeniul ospitalităţii fac afaceri, pe măsură ce folosesc tot mai mult volume mari de date şi tehnici avansate de analiză. În cadrul acestei evoluţii dinamice, instrumentele de analiză inteligentă a datelor sunt folosite la măsurarea şi îmbunătăţirea performanţelor de afaceri, cu un plus de concentrare pe creşterea veniturilor, pe managementul relaţiei cu clienţii şi creşterea satisfacţiei oaspeţilor”, arată documentul citat. 

Factorii disruptivi din domeniul imobiliar şi al ospitalităţii

Potrivit raportului, aconomia activată de universul digital este un exemplu de factor disruptiv sectorial. 

„Compania Airbnb, dezvoltatoare de platforme digitale, a intrat în industria ospitalităţii fără a deţine vreun hotel şi a devenit o nouă forţă competitivă, determinând firmele tradiţionale din domeniul hotelier să-şi reexamineze modelele de afaceri şi amprentele fizice. Privind înainte, valoarea companiilor din industria ospitalităţii se va regăsi din ce în ce mai mult în inovaţia digitală”, arată documentul, care subliniază că cibersecuritatea rămâne o problemă prioritară pentru directorii de companii. 

Asta din cauza faptului că deşi iau măsuri preventive, hotelurile, inclusiv cele mai mari dintre ele, sunt vulnerabile la breşe de securitate. 

„Companiile trebuie să fie pregătite să detecteze rapid un atac, să diagnosticheze corect cauzele şi să minimizeze daunele financiare şi pe cele legate de reputaţie”, arată un comunicat de presă. 

Ce strategii vor adopta hotelurile tradiţionale

De asemenea, raportul notează că sunt şanse foarte mari ca industria hotelieră să apeleze la o nouă tehnologie, un robot care accesează şi manipulează alte aplicaţii prin intermediul interfeţelor lui de utilizator, fapt care îi permite să automatizeze sarcini repetitive, de mare volum, şi să genereze un număr mai mic de erori.

„Ca răspuns la creşterea cazărilor de tip peer-to-peer, hotelurile tradiţionale adoptă diferite strategii de atragere a călătorilor încântaţi de uşurinţa rezervărilor online şi de experienţa oferită de închirierea de locuinţe pentru sejururi. De exemplu, unele branduri hoteliere mari îşi intensifică ofertele cu componentă tehnologică pentru clienţi, cum ar fi platformele mobile şi social media – pentru rezervări, check-in, chei mobile de acces în camere, plăţi şi in-room service”, conchide sursa citată. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite