Amenzi de 632.000 de lei aplicate de Protecţia Consumatorilor pentru nereguli în reţelele de hypermarketuri din Bucureşti-Ilfov

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Amenzi de 632.000 de lei aplicate de Protecţia 
Consumatorilor pentru nereguli în reţelele de hypermarketuri din 
Bucureşti-Ilfov
Amenzi de 632.000 de lei aplicate de Protecţia Consumatorilor pentru nereguli în reţelele de hypermarketuri din Bucureşti-Ilfov

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat 43 de amenzi în valoare de 632.000 de lei pentru nerespectarea drepturilor şi intereselor consumatorilor, în reţelele de hypermarketuri din regiunea Bucureşti-Ilfov, a anunţat vineri instituţia.

Începând cu data de 03.07.2018 comisarii din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Bucureşti-Ilfov, au desfăşurat 43 acţiuni de control, în vederea verificării respectării drepturilor şi intereselor consumatorilor, conform legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor, în reţelele de hypermarketuri.

În urma verificărilor, au fost aplicate un număr de 43 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 632.000 lei şi 2 avertismente şi au fost emise 36 de decizii de încetare imediată a practicilor comerciale incorecte conform Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, republicată.

A fost dispusă oprirea definitivă de la comercializare a cantităţii de 1.321 kg produse alimentare în valoare de 17.881 lei şi 37.592 litri apă plată şi minerală şi băuturi răcoritoare în valoare de 37.591 lei şi oprirea temporară de la comercializare a cantităţii de 656 kg, în valoare de 16.282 lei şi 89 bucăţi, în valoare de 624 lei produse nealimentare.

Principalele deficienţe constatate au fost:

    - comercializare de produse cu denumire incorectă în raport cu ingredientele declarate pe etichetele de produs, ceea ce inducea în eroare consumatorul mediu asupra principalelor caracteristici ale produselor influenţându-l în deciziile de efectuare a achiziţionării unor astfel de produse;
    - comercializare de produse alimentare ambalate recântărite în cadrul unităţii cu declararea unei cantităţi nete mai mari decât cea stabilită de producător, ducând implicit la plata suplimentară pentru consumator şi respectiv comercializarea de produse alimentare ambalate cu gramaj declarat la care, în urma cântăririi, s-a constatat nerespectarea acestuia;
    - comercializare de suplimente alimentare sub formă de pachete promoţionale „2 la preţ de 1” sau „1+1 GRATIS” fara a avea afişat la locul de comercializare preţul de vânzare astfel încât să reiasă avantajul specific preţului;
    - comercializare de produse alimentare cu caracteristici calitative neconforme;
    - nerespectarea condiţiilor de temperatură la expunerea spre comercializare a unor produse alimentare;
    - comercializare de produse alimentare preambalate fără a avea declarate pe ambalaj condiţiile de păstrare;
    - prestarea de servicii alimentare fără respectarea condiţiilor prescrise sau declarate;
    - depozitarea produselor alimentare fără respectarea condiţiilor de păstrare impuse de producător şi declarate pe eticheta de produs;
    - utilizarea în spaţiul destinat tranşării cărnii a unor produse nesigure;
    - comercializare de produse ce au aplicate pe ambalaj informaţii cu privire la anumite premii, perioada promoţiei fiind depăşită.
 

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite