Afaceristul Costel Comana s-a spânzurat în toaleta unui avion, în Costa Rica

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patronul Regiotrans s-a sinucis miercuri în toaleta unui avion care zbura din Columbia în Costa Rica. Costel Comana era căutat de autorităţile române pentru a fi audiat într-un dosar în care partenerul său de afaceri a fost arestat alături de mai mulţi directori CFR şi Ministerul Transporturilor

Omul de afaceri Costel Comana, care controla societatea Regiotrans, anchetat într-un dosar de corupţie alături de mai mulţi directori din CFR şi Ministerul Transporturilor, a fost găsit mort în toaleta unui avion care efectua un zbor din Columbia în Costa Rica. Din cercetările poliţiştilor judiciarişti din Costa Rica reiese că bărbatul de 53 de ani s-a spânzurat. Cel puţin aşa au anunţat joi oficialii Ministerului Afacerilor Externe. "În data de 25 februarie 2015 consulul onorific al României în Republica Costa Rica a informat telefonic Ambasada Romaniei la Ciudad de Mexico, în a cărei circumscripţie se află şi Costa Rica, asupra decesului unui cetăţean român.

Incidentul a fost semnalat misiunii diplomatice şi de către autorităţile locale competente care au confirmat decesul cetăţeanului român. Potrivit primelor informaţii obţinute, cetăţeanul român s-ar fi sinucis prin strangulare, în grupul sanitar al avionului. Acesta era însoţit de o femeie de cetăţenie română", se arată în comunicat oficial al MAE.

Fugea pentru a nu fi arestat

Potrivit presei din Costa Rica, care citează martorii din avion, încă de la decolare Costel Comana era foarte nervos şi a mers de mai multe ori în toaleta avionului. După o perioadă mai îndelungată, în care Comana nu s-a întors de la toaletă, femeia care îl însoţea s-a dus şi a încercat uşa. Pentru că nu a primit niciun răspuns, a anunţat personalul de bord care a forţat uşa. Bărbatul era deja  fără suflare.

Se pare că acesta părăsise Brazilia pentru a evita să fie prins. Comana era căutat pentru a fi audiat în dosarul în care partenerul său de afaceri Iorgu Ganea a fost déjà arestat pentru corupţie. Mai exact, cei doi erau anchetaţi de procurorii DNA, alături de mai mulţi directori din CFR si Ministerul Transporturilor, pentru dare de mită.

Pe de altă parte, un comunicat oficial emis joi de Regiotrans arată că în ultima perioadă Comana a avut probleme medicale majore şi a suferit o serie de intervenţii chirurgicale. „De asemenea, pe fondul problemelor medicale, domnul Costel Comana se retrăsese din managementul companiilor”, susţine sursa citată.

De la simplu ceferist la proprietar de trenuri

Costel Comana era un om de afaceri cunoscut în Braşov. Mai ales că reuşise să facă profit din transportul de călători pe calea ferată, lucru pe care compania de stat CFR nu l-a reuşit niciodată. Costel Comana era căsătorit şi avea o fată. Cunoscuţii sunt şocaţi de gestul său şi cred că sinuciderea omului de afaceri are legătură directă cu ancheta DNA în care este implicată compania sa, Regiotrans SRL.

Costel Comana şi-a început cariera ca inginer la CFR Călători Braşov, în anii ‘80. A lucrat mai întâi la CFR Triaj Braşov, iar în 1994 a devenit şeful gării din Braşov, funcţie pe care a deţinut-o până când a părăsit compania de stat în 2004.

Foştii săi subalterni spun că era un om corect cu angajaţii şi se purta mereu frumos. Sunt şocaţi de gestul său. „Am auzit şi noi că s-ar fi sinucis. Când mi-a fost şef a fost un om bun, nu am ce să-i reproşez. Era un om corect în raport cu angajaţii. Nu pleca urechea la bârfe, nu ţipa, vorbea mereu frumos. A plecat din CFR când şi-a făcut firma. Mulţi angajaţi de la noi au mers cu el la privat. Nu ştiu dacă a făcut ce spun cei de la DNA şi ce am auzit la televizor, dar sigur din cauza asta s-a sinucis. Nu cred că ar fi avut alte motive. Poate e bine uneori să fi sărac şi cinstit, decât bogat şi cu multe probleme. Dumnezeu să-l ierte“, povesteşte Maria un fost angajat al CFR Braşov.

Costel Comana a fost un om discret care nu a ieşit niciodată în faţă. A evitat să apară foarte des în public şi nici nu a acordat interviuri referitoare la afacerile sale. Angajaţii de la Regiotrans sunt şi ei şocaţi de vestea sinuciderii acestuia. Spun că era un şef bun şi nu ştiu ce să creadă despre acuzaţiile aduse de procurori. Mulţi dintre ei se tem acum pentru locurile lor de muncă. Oamenii sunt convinşi că Costel Comana nu a suportat gândul că va fi încătuşat, mai ales că a susţinut mereu că el este un om de afaceri cinstit.

O sută de trenuri şi sute de angajaţi

Costel Comana a început să facă avere începând cu anul 2005 când a înfiinţat compania Regiotrans, alături de asociatul său Iorgu Ganea. A speculat faptul că CFR Braşov a renunţat la câteva rute de navetişti considerate neprofitabile. Le-a preluat şi a reuşit, încet, încet să se îmbogăţească. În zece ani compania Regiotrans a ajuns cel mai mare operator de transport privat pe calea ferată din România. Asta şi pentru că biletele erau la jumătate de preţ faţă de CFR.

Regiotrans SRL are acum o flotă de 100 de garnituri de tren, automotoare diesel şi rame electrice, care efectuează zilnic peste 400 de curse locale şi regionale precum şi pe rute naţionale cu plecare din Braşov către Bucureşti, Craiova, Constanţa (pe timpul verii), Timişoara si Iaşi. Potrivit datelor de Registrul Comerţului, Regiotrans are 937 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 223,9 milioane de lei.
Potrivit Top 300 Capital, Costel Comana se situa pe locul 178 în topul miliardarilor României, având o avere estimată la 30-32 de milioane de euro.

DNA acuză şpăgi la nivel înalt

Compania Regiotrans este implicată acum într-un imens scandal de corupţie, iar Costel Comana era şi el căutat pentru audieri. Asociatul său, Iorgu Ganea a fost deja arestat în acest dosar.

Alături de Costel Comana şi Iorgu Ganea în dosar mai sunt cercetaţi şi Estrella Ştefănescu, şefa Serviciului Urmărire Transporturi în cadrul CNCF CFR SA şi Claudiu Dumitrescu, director al Direcţiei Feroviare din cadrul Direcţiei Generale Transport şi Infrastructură – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Procurorii DNA acuză că oamenii de afaceri au oferit mită pentru a primi informaţii confidenţiale cu privire la subvenţiile acordate firmelor de transport pe calea ferată şi pentru a fi favorizaţi la licitaţii.

Conform procurorilor, Estrella Ştefănescu, ar fi favorizat firmele oamenilor de afaceri Iorgu Ganea şi Costel Comana în licitaţii, primind în schimb de la aceştia diverse bunuri şi servicii, printre care card de combustibil, cazări la pensiuni, telefoane mobile, anvelope pentru maşină, dar şi bani pentru a merge la o nuntă.

Femeia este acuzată că le-ar fi furnizat date confidenţiale favorizând astfel Regiotrans. „Pentru a recompensa disimulat pe Estrella Ştefănescu, Ganea Iorgu şi Comana Costel i-au angajat formal, pe perioada vacanţei de vară, pe cei doi copii ai acesteia în calitate de controlori bilete pe ruta Bucureşti-Constanţa, trasă efectuată de Regiotrans SRL. Deşi copiii au fost retraşi după două zile de activitate, Regiotrans SRL a efectuat la data de 14.08.2011 plata pentru întreaga perioadă de vacanţă. În data de 04.07.2011, Ştefănescu Estrella a primit şi un telefon mobil de la aceeaşi firmă“, arată procurorii unele dintre avantajele obţinute de Estrella Ştefănescu.

În acest dosar este anchetat şi Claudiu Dumitrescu, director al Direcţiei Feroviare din cadrul Direcţiei Generale Transport şi Infrastructură – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. El este suspectat că ar fi luat 20.000 de lei mită de la omul de afaceri braşovean Ganea Iorgu, pentru favorizarea firmei private de transport Feroviar RC-CF Trans. Claudiu Dumitrescu a spus că va vorbi pentru ca subvenţia alocată de minister pentru pachetul social de transport feroviar de călători aferent anului 2013 să nu scadă prea mult.
 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite