Pasajul Mihai Bravu intră în linie dreaptă, după trei ani de şantier

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul pod al Pasajului Mihai Bravu, lucrare de infrastructură care ar putea soluţiona problemele de trafic din patru cartiere din sudul şi din nordul Capitalei, este aproape gata. Reprezentanţii municipalităţii susţin că întreg pasajul, început în 2011, şi care mai cuprinde încă un pod, va fi inaugurat la sfârşitul acestui an.

Lucrările la primul pod al Pasajului suprateran Mihai Bravu au intrat pe ultima sută de metri, stratul de beton fiind turnat pe întreaga suprafaţă a podului. Reprezentanţii Primăriei Capitalei spun că în acest moment se mai lucrează la hidroizolaţie şi la asfaltare, urmând ca în următoarele săptămâni să fie deschis circulaţiei rutiere. Acesta are o lungime de 675 de metri şi două benzi de circulaţie, autoturismele mergând pe direcţia Calea Văcăreşti – Mihai Bravu.

„În contract, termenul de finalizare pentru acest pod este aprilie-mai, deci suntem în grafic. Nu s-a depăşit termenul“, susţin reprezentanţii municipalităţii, deşi la sfârşitul anului trecut primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, spunea că primul pod ar putea fi inaugurat „undeva în luna martie“, dacă vremea va permite acest lucru.

Testul camioanelor

Mai mult, oficialii Primăriei Generale a Capitalei au anunţat că după ce finisările podului se vor încheia, va începe perioada de teste. Concret, pentru a fi verificată rezistenţa noului pod, mai multe camioane îl vor tranzita înainte de a fi deschis circulaţiei rutiere. De asemenea, aceştia spun că în acest moment se lucrează şi la baza podului.

Al doilea pod, gata în iarnă

Din proiectul de infrastructură Pasajul Mihai Bravu mai face parte un pod peste Dâmboviţa, care va avea o lungime de 687 de metri. Maşinile care vor trece pe pod vor circula pe direcţia Mihai Barvu – Calea Văcăreşti. Deşi lucrările la primul pod nu au fost încă finalizate, muncitorii au început să construiască şi cel de-al doilea pod al pasajului suprateran.

„S-au montat deja primele două pile, mai exact este vorba despre picioarele podului“, au declarat reprezentanţii municipalităţii. Termenul de finalizare pentru al doilea pod este luna decembrie a acestui an, atunci când întreaga lucrare de infrastructură ar trebui să fie gata.

35 de milioane de euro

Pasajul Mihai Bravu va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii – Râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor. Fiecare pod va avea două benzi de circulaţie. Costurile pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură se ridică la 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 35 de milioane de euro.

Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de maşini şi va rezolva problemele de circulaţie a patru mari cartiere, însumând peste 600.000 de locuitori: Berceni-Olteniţei, Balta Albă, Pantelimon şi Colentina. Concret, pentru a ajunge din cartierele din sudul Capitalei în cele din nord, sau invers, şoferii nu vor mai fi obligaţi să tranziteze centrul oraşului.

Potrivit edilului-şef al Capitalei, Pasajul suprateran Mihai Bravu va ajuta, de asemenea, la descongestionarea traficului în zonele Brâncoveanu, Niţu Vasile, Bulevardul Berceni şi fosta Macaralei.

Întârzieri de peste un an

Deşi investiţia de la Pasajul Mihai Bravu a început în anul 2011, lucrările au fost oprite în anul 2012, după ce firma Romstrade, deţinută de afaceristul Nelu Iordache, câştigătoarea licitaţiei pentru construirea pasajului, a intrat în insolvenţă. Astfel, în decembrie 2012, contractul cu aceasta a fost reziliat, după ce municipalitatea plătise deja 37 de milioane de lei.

Timp de peste un an lucrările au fost îngheţate, deoarece a fost necesară realizarea unei noi licitaţii. În urma acesteia, lucrările au fost atribuite unui nou constructor, reprezentat de asocierea italiană Astaldi Spa – Astalrom SA.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite