Sondaj: Locuitorii din suburbiile Chişinăului, despre transportul public

0
Publicat:
Ultima actualizare:

32% din respondenţii unui sondaj de opinie publică au apreciat cu două puncte din cinci calitatea transportului public din Chişinău. 37% au menţionat că lipsesc informaţiile despre orarul şi ruta transportului public, iar 36% din respondenţi au apreciat negativ respectarea orarului de circulaţie a transportului.

Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui sondaj de opinie publică realizat în suburbiile Chişinăului de către fracţiunea Platforma Popular Europeană – Iurie Leancă în Consiliul municipal Chişinău, transmite IPN.

Potrivit consilierului PPEIL, Vlad Codreanu, datele sondajului arată că situaţia este mai bună la capitolul transport electric. Acesta a fost analizat în funcţie de stilul de conducere a mijlocului de transport, curăţenia în troleibuz, amabilitatea şoferului şi a taxatorului. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în cazul autobuzelor.

„În schimb, în ceea ce priveşte microbuzele, situaţia se inversează radical. Majoritatea respondenţilor au acordat un singur punct la acest capitol. Deci, situaţia este mai gravă”, a menţionat Vlad Codreanu. Potrivit lui, 48-50% din respondenţi au avut atitudine negativă faţă de activitatea microbuzelor.

Pentru soluţionarea problemelor legate de maxi-taxi, 20% din respondenţi au propus reînnoirea parcului de microbuze, iar alţi 19% au propus eliminarea treptată a microbuzelor. „Eu cred că astfel de răspunsuri sunt utile şi Primăriei, Direcţiei de transport pentru că, pe termen mediu şi lung, soluţiile ar trebui luate în calcul, astfel încât să nu ne trezim în 2020 cu aceeaşi problemă şi aceleaşi răspunsuri”, a menţionat Vlad Codreanu.

Potrivit lui, ca o soluţie pe termen scurt se impune revizuirea contractelor încheiate între Primărie şi prestatorii de servicii, multe dintre care sunt expirate din anii 2005-2006. Realităţile în anul 2016 sunt diferite de cele de acum 15 ani şi prevederile din contract ar trebui ajustate la cerinţele de astăzi, astfel încât să corespundă cerinţelor şi să asigure  servicii calitative cetăţenilor, a spus consilierul.

Şeful adjunct al Direcţiei transport public şi căi de comunicaţie, Vitalie Butucel, a menţionat că Direcţia cunoaşte foarte bine problemele legate de transportul public. Referitor la parcul urban de autobuze, Vitalie Butucel a menţionat că din cele 135 de aitobuze, 20 de autobuze au o durată de exploatare de 5-10 ani, 52 de unităţi – de la 10 la 15 ani, iar 49 de unităţi de la 15 la 20 de ani. „Aşadar, termenul de exploatare a parcului de autobuze este total depăşit. Cu acest parc, nici operatorul şi nici Primăria nu poate să pună la dispoziţie transport la timp, confortabil”, a menţionat Vitalie Butucel.

Potrivit lui, actualmente, 120 de autobuze sunt puse zilnic pe rute, dintre care circa 40 se defectează şi trebuie retrase în parc pentru reparaţii, ceea ce provoacă multe nemulţumiri din partea populaţiei.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite