În fiecare instituţie de învăţământ din Moldova trebuie să existe 25 de calculatoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru atingerea standardelor propuse trebuie achiziţionate 11.250 de calculatoare. FOTO Arhivă
Pentru atingerea standardelor propuse trebuie achiziţionate 11.250 de calculatoare. FOTO Arhivă

În gimnaziile şi liceele din Republica Moldova ar trebui să existe cel puţin 25 de calculatoare, în timp ce instituţiile care au doar clase primare ar trebui să dispună de 10 calculatoare. Totodată, unul din două calculatoare trebuie să aibă mai puţin de cinci ani, iar instituţiile trebuie să asigure un raport de 1 calculator la 20 de elevi.

Prevederile se conţin în Standardele minime de dotare a şcolilor primare, gimnaziilor şi liceelor cu mijloace ale tehnologiilor informaţionale, elaborate de Ministerul Educaţiei de la Chişinău.

Standardele au fost elaborate în baza unui raport amplu de analiză a situaţiei actuale în ceea ce priveşte dotările cu TIC din instituţiile de învăţământ. În acest context, a fost analizată situaţia din 1079 de instituţii de învăţământ din toată ţara.

Potrivit analizei, pentru atingerea standardelor minime propuse, ar urma să fie achiziţionat un număr total de 11.250 de calculatoare. Totodată, s-a constat că, pentru menţinerea standardelor propuse, instituţiile de învăţământ ar trebui să aloce între 0,3 şi 2 % (în funcţie de numărul de elevi) din bugetul anual pentru achiziţionarea tehnicii.

Potrivit lui Dan Perciun, şef al Direcţiei e-transformare şi informatizare, din cadrul Ministerului Educaţiei, dotarea instituţiilor de învăţămînt cu tehnică de calcul performantă, capabilă să facă cerinţelor curriculare, este necesară pentru a asigura dezvoltarea competenţelor digitale ale elevilor şi cadrelor didactice.

„Pe parcursul anilor, unele instituţii de învăţămînt primeau din partea autorităţilor centrale şi locale şi a diferitor donatori sau achiziţionau din propriile resurse cantităţi mari de tehnică de calcul, care cu mult depăşeau necesităţile instituţiei. În acelaşi timp, alte instituţii se confruntau cu un deficit de tehnică. O altă problemă era că o parte din tehnica achiziţionată sau/şi donată nu corespundea cerinţelor tehnice pentru lucrul cu aplicaţiile utilizate în procesul educaţional”, a menţionat Dan Perciun. 

Standardele minime de dotare cu mijloace TIC a instituţiilor de învăţămînt general au titlu de recomandare şi a fost aprobate marţi, 9 iunie, la Colegiul Ministerului Educaţiei.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite