Ce spune conducerea CFM despre situaţia de la întreprindere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO IPN
FOTO IPN

Reprezentanţii întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova” susţin că situaţia CFM a devenit un subiect foarte discutat în ultima perioadă. Însă, potrivit lor, situaţia creată nu este de astăzi şi nici de ieri. „Situaţia de la CFM a degradat continuu, începând cu aul 2009.”

„Toate acţiunile întreprinse, iar uneori şi lipsa de acţiuni în situaţii în care se cerea implicarea imediată, au dus la faptul că, deja în anul 2019, apăruseră premise reale pentru falimentul întreprinderii”, a declarat prim-vicedirectorul pentru planificare strategică, Vitalie Mucan, într-o conferinţă de presă la IPN.

În ultimul timp, situaţia de la CFM a constituit subiectul discuţiilor atât în Parlament, cât şi în societate. „Pe bună dreptate, s-a menţionat că situaţia nu este bună, dar, din păcate, nu s-au spus două lucruri extrem de importante. Şi anume, cum s-a ajuns la această situaţie, inclusiv ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, pentru ca, în final, să ajungem unde suntem, dar şi ce face actuala conducere a CFM pentru a redresa situaţia şi pentru a da un nou impuls dezvoltării întreprinderii”, a notat prim-vicedirectorul CFM.

Potrivit lui, odată cu venirea la cârma întreprinderii a actualei conduceri, s-a purces la implementarea unui amplu program de reorganizări şi modernizări. Şi deşi CFM s-a confruntat şi încă se mai confruntă cu impactul pandemiei COVID-19, programul începe să dea rezultate.

„Astfel, începând cu anul 2020, cu sprijinul partenerilor de dezvoltare, pentru prima dată în ultimele trei decenii, au fost achiziţionate 12 locomotive noi, fără de care CFM pur şi simplu nu are avea viitor. Acum suntem în plin proces de reabilitare a infrastructuri pe tronsonul Bender - Basarabeasca - Etulia - Giurgiuleşti, pe o distanţă de aproximativ 233 de kilometri. Valoarea proiectului este de 55 de milioane de euro. Acest proiect se află în derulare, fiind la cea de-a doua etapă de licitaţie”, a notat Vitalie Mucan.

Un alt proiect ţine de procurarea echipamentului automatizat şi reabilitarea infrastructurii căii ferate pe tronsonul Chişinău - Ungheni. Proiectul este finanţat de Guvernul Republicii Franceze. „Ţin să amintesc că acum CFM merge consecvent pe realizarea unui program de dezvoltare, care e prevăzut pentru a fi implementat până în 2031. Programul dat prevede aşa etape ca – restructurarea instituţională a întreprinderii, necesarul de investiţii, prognoze financiare şi a traficului şi surse financiare”, a menţionat prim-vicedirectorul întreprinderi.

„Menţionez toate aceste lucruri pentru a scoate în evidenţă toate eforturile titanice ce se depun nu doar pentru a salva Calea Ferată a Moldovei, ci şi pentru a o moderniza şi a o dezvolta continuu. Actuala administraţiei foarte bine înţelege cum şi încotro trebuie să mergem. Calea aleasă este dezvoltarea transportului feroviar în Republica Moldov aşi cu siguranţă vom reuşi”, a mai spus Vitalie Mucan.

La conferinţa de presă a participat şi Vadim Şargarovschi, vicedirector general, responsabil de Activitatea Economică a CFM.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite