Trei ministere din România, acuzate că au minţit în ancheta morţii tinerelor din Jibou: „Cine a spus adevărul a fost ameninţat!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tinerele implicate în accidentul de la Jibou din 2018, în mijloc Sanda Ungur, singura supravieţuitoare. FOTO: Arhivă
Tinerele implicate în accidentul de la Jibou din 2018, în mijloc Sanda Ungur, singura supravieţuitoare. FOTO: Arhivă

La o zi după ce Curtea de Apel Cluj a luat o decizie neaşteptată în cazul accidentului de tren provocat în 2018, la Jibou, de Sanda Ungur, în urma căruia patru studente de 20 şi 21 de ani au murit, tatăl Mădălinei Pîrja, una dintre tinerele care şi-a pierdut viaţa, face dezvăluiri.

După aproximativ un an de la tragicul accident în care fiica sa şi-a pierdut viaţa, tatăl Mădălinei Pîrja nu îşi găseşte liniştea. Potrivit AxaNews.ro, acesta doreşte ca adevăraţii vinovaţi pentru moartea fiicei sale să plătească. Mai mult, tatăl Mădălinei a arătat că n-o acuză pe Sanda Ungur, tânăra de 22 de ani care se afla la volanul maşinii.

„Nu a minţit un singur minister, ci mai multe. Ministerul Învăţământului care le-a promis transport, iar fetele s-au dus cu maşina. Sunt, totuşi, 320 de kilometri distanţă (n.r. - până la facultăţile din Cluj). Ministerul Transporturilor a minţit. Numai Dumnezeu te scoate teafăr de pe Centura Jiboului. Ministerul de Interne, întrucât nu a existat, în opinia lor, niciun martor. Au existat unii care au zis clar şi răspicat că în alte zile semnalele nu au funcţionat. Aş mai putea zice multe! Nu vrem să o condamnăm pe Sanda, ci să aflăm purul adevărul despre ceea ce s-a întâmplat. A fost, aşa cum se spune, Sanda, presată să recunoască vinovăţia? A minţit şi poliţistul de caz, în raport. A spus că fata mea a murit pe scaunul din dreapta faţă, când ea a fost aruncată la 16 metri distanţă. Ei nu au găsit martori, asta a făcut Poliţia Jibou. Nu se spune nici că centura a fost pornită pentru că se făceau lucrări în centrul Jiboului. Cine a sunat la 112, fapt confirmat, a reclamat că nu funcţionau semnalele acustice şi luminoase. Trenul a mers cu 92 km/h, cu 300 de metri pe frânare. Cine a spus adevărul a fost ameninţat”, a declarat tatăl Mădălinei pentru aceeaşi sursă menţionată. 

„S-a încercat o muşamalizare a culpei CFR în acest caz”

Tânăra de 22 de ani şi-a recunoscut vinovăţia în faţa procurorilor şi a negociat cu aceştia o pedeapsă de trei ani de închisoare cu suspendare pe un termen de încercare de patru ani, pentru ucidere din culpă. Soluţia a fost desfiinţată la Curtea de Apel Cluj, instanţă care a trimis dosarul înapoi la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj. 

Familiile celor patru fete decedate nu sunt cu inima împăcată, în urma deciziei. Acuzele lor nu se îndreaptă către Sanda Ungur, ci către compania care ar trebui să administreze corespunzător căile ferate.

„Continuă urmărirea penală. Urmează să solicităm o nouă expertiză a CFR. Există dovezi că, în ziua accidentului, s-au făcut lucrări. Nu ştim exact dacă oprirea semnalelor acustice şi luminoase s-a făcut manual sau nu. Însă, ştim, că, potrivit STS, există un apel din 21 mai, adică la patru zile după tragedie, care semnala faptul că această semnalizare corespundea alb atât pentru tren, cât şi pentru autoturisme. Există suspiciunea conform căreia nici în 17 mai 2018 nu funcţionau semnalele actustice şi luminoase. Am făcut adrese către CFR cu privire la cine a dat avizele pentru lucrări. S-a încercat o muşamalizare a culpei CFR în acest caz. Ei sunt cei îndreptăţiţi să ofere explicaţiile de rigoare. În urma solicitării noastre, dosarul va fi retrimis la Parchetul de pe lângă Judecătoria Jibou. Astfel, a fost desfiinţată sentinţa prin care a fost semnat acordul de recunoaştere a vinovăţiei a Sandei Ungur. Familiile celor patru fete decedate, pe care le reprezint, nu doresc condamnarea Sandei, ci strict aflarea adevărului”, a declarat pentru aceeaşi sursă, Mădălina Dascăl, avocatul celor patru familii care au avut fiicele decedate în carnagiul de la Jibou.

Tragedia în care Mădălina Pârja, Maria Şteţ, Claudia Barboş şi Sara Pop, patru tinere în vârstă de 20 şi 21 de ani, toate din judeţul Maramureş, studente în ultimul an în cadrul Centrului Universitar Baia Mare, şi-au piedut viaţa a avut loc în 17 mai 2018. Singura supravieţuitoare, Sanda Ungur conducea pe centura ocolitoare a oraşului Jibou, când autoturismul a fost spulberat de trenul Rapid Baia Mare-Jibou. Impactul a fost atât de puternic, încât autoturismul a fost aruncat la câţiva metri distanţă de calea ferată. 

Citeşte şi

Familiile celor patru tinere moarte într-un groaznic accident au răsturnat sentinţa judecătorească. Ce efecte are asupra şoferiţei care a cauzat carnagiul

Sentinţă în cazul şoferiţei care a cauzat moartea a patru prietene într-un accident rutier. Tânăra a supravieţuit după ce a intrat cu maşina în faţa trenului

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite