Şomerii sălăjeni, asistaţi de antrenori personali pentru a-şi găsi un loc de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

82 de sălăjeni au fost ajutaţi de aşa-numiţi "antrenori personali" pentru a-şi găsi un loc de muncă. Demersul a fost posibil prinntr-un proiect cu finanţare europeană, derulat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sălaj.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sălaj, în parteneriat cu AJOFM Alba şi cu alte parteneri naţionali şi internaţionali, a ajuns la doi ani de implementare a proiectului „SPO – Performanţă şi calitate în servicii”, în valoare totală de peste 10 milioane de lei, din care aproape 7,3 milioane de lei reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă asigurată prin Fondul Social European. Un bilanţ după cei doi ani de implementare a fost prezentat, marţi, într-o conferinţă de presă, de Romeo Sîrca, managerul de proiect. Potrivit acestuia, până acum a fost realizat un studiu de analiză şi prognoză privind piaţa muncii din cele două regiuni cuprinse în proiect, respectiv Sălaj şi Alba. Rezultatul studiului a stat la baza elaborării unei strategii privind Serviciul Public de Ocupare în fiecare regiune. A fost realizată şi o analiză privind corelarea cerinţelor pieţii muncii cu necesităţile beneficiarilor serviciilor SPO din Sălaj şi Alba şi s-a realizat un portal electronic de mediere a muncii: http://www.spotransilvania.ro,  care oferă informaţii despre piata muncii, permite accesul online la informaţii despre locurile de muncă locale, regionale şi cele din reţeaua EURES şi de asemenea permite înregistrarea gratuită a persoanelor şi angajatorilor care caută sau ofera locuri de muncă. Un număr de 488 de persoane şi 121 de firme s-au înregistrat în portal până în prezent.

Prin acelaşi proiect au fost iniţiaţi şase „antrenori personali” de către consilieri psihologi, care consiliează şomerii şi persoane aflate în cautarea unui loc de muncă. 82 de persoane au fost asistate de către antrenorii personali, asistenţă care constă in identificarea nevoilor de consiliere, evaluarea personală, explorarea profesiilor,  explorarea pieţei muncii, tehnici de promovare personală, planificarea carierei, luarea unei decizii privind cariera, întocmirea unui CV.

S-a realizat şi transfer de expertiză transnaţională, prin instruirea unui număr de 69 persoane din grupul ţintă de către partenerul transnaţional 4, Fondazione Castellini în România în cadrul a două sesiuni de instruire care s-au desfăşurat una la Zalău şi una la Alba Iulia.

Proiectul a inclus şi mai multe dotări, printre care  sisteme de afişare electronică a informaţiilor utile pe LCD-uri şi de acces prin terminale de tip „info-chioşc” în 10 dintre agenţiile locale din cele două judeţe şi sisteme electronice de ordonare şi dirijare a beneficiarilor.

Zalău



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite