Firmele de transport din Mehedinţi către Parlament: “De peste 7 ani de zile aşteptăm un articol de lege care să incrimineze taximetria la negru”
0Asociaţia transportatorilor din Mehedinţi solicită Parlamentului elaborarea unei legi care să incrimineze taximetria la negru, activitate ilicită din pricina căreia afacerilor lor sunt puse în pericol. Poliţia îi cunoaşte pe aceşti “piraţi”, dar fiindcă nu au un instrument legal pentru a-i sancţiona, îi amendează doar pe legislaţia rutieră.
Membrii asociaţiilor de transportatori din Mehedinţi cer autorităţilor să ia atitudine pentru eradicarea taximetriei la negru. Oamenii susţin că din cauza acestui fenomen, afacerile lor nu mai sunt profitabile în condiţiile în care plătesc la stat impozite şi tot felul de taxe.
“Cei care fac piraterie nu au cheltuieli. Nu plătesc licenţă de transport, nu plătesc taxe, nu plătesc impozite, nu aduc venituri la bugetul statului!” , spune Ion Cotea, avocatul Asociaţiei Transportatorilor din Mehedinţi.
Cei care practică taximetria la negru îşi apără afacerile cu dinţii, nu de puţine ori recurgând şi la violenţă pentru a îndepărta concurenţa din partea firmelor care îşi desfăşoară activitatea legal.
„Pe traseul Brezniţa Ocol-Turnu Severin oamenii au încercat să îşi facă programul de transport şi efectiv au fost atacate autobuzele cu pietre în timpul mersului, pline cu elevi. Aceşti piraţi au ajuns până acolo încât să spargă geamurile în timpul mersulu. La noul program care a început pe 1 ianuarie 2014 nu s-a mai prezentat niciun operator pe acest traseu, în detrimentul celor peste 500 de elevi care dau banii la aceşti şoferi care fac transporturi cu tot felul de maşini străine, neasigurate”, spune Constantin Creţescu preşedintele Asociaţiei Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Mehedinţi.
Administratorii firmelor de transport public spun că abia se descurcă în condiţiile în care „piraţii” le fură clienţii de sub nas.
„Din 2008 de când firmele mari alejudeţului Mehedinţi au renunţat la activitatea de transport persoane am fost rugaţi noi să preluăm această activitate. La un moment dat am întâmpinat însă mari dificultăţi, iar veniturile sunt extrem de mici din cauza faptului că numărul de clienţi este mult diminuat din cauza acestor piraţi care fac această activitate cu vehicule de până la 7 locuri. Am redus numărul curselor întrucît veiturile nu acopereau nici combustibilul. Am avut şi conflicte pe traseele abandonate de mai multă vreme, iar la reluarea lor piraţii au fost foarte vehemenţi, ne-au spart geamurile şi tot felul de şicane pentru a ne determina să renunţăm. De peste 7 ani de zile aşteptăm un articol de lege care să incrimineze taximetria la negru”, spune Gheorghe Ungureanu, patronul firmei de transport MTL.
În lipsa cadrului legislativ, oamenii legii dau din umeri neputincioşi, iar singurele sancţiuni care le pot aplica sunt doar pentru încălcarea normelor rutiere.
„Acest transport ilegal de persoane porneşte cu precădere în Mehedinţi din Drobeta Tunu Severin spre toate localităţile rurale. Zilnic lucrătorii de poliţie atât ai serviciului rutier cât şi subunităţile de poliţie execută controale sau acţiuni pentru verificarea acestor autovehicule. Poliţia Rutieră deţine o situaţie statistică cu numerele de înmatriculare al acestor autovehicule, fiecare lucrător de poliţie rutieră cunoaşte aceste autovehicule care desfăşoară activităţi, ei în permanenţă sunt verificaţi, dar sunt sancţionaţi numai pentru încălcarea normelor rutiere. Legat de activitatea de transport persoane nu pot fi sancţionaţi întrucât cadrul legislativ la nivel naţional nu este adaptat pentru aceste activităţi de transport”, a precizat comisarul şef Gabriel Lică, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere din cadrul IPJ Mehedinţi.