Un timişorean, posesorul unui girocopter „ultimul răcnet“. Hibridul între avion şi elicopter a costat 100.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Girocopterul de la Timişoara FOTO Ştefan Both
Girocopterul de la Timişoara FOTO Ştefan Both

Cea mai nouă piesă din hangarul de pe aerodromul "Cioca" din Timişoara, utilizat de pasionaţii de avioane uşoare şi ultrauşoare, este un girocopter, achiziţionat de un om afaceri bănăţean.

Se numeşte girocopter şi este ultimul trend când vine vorba aparatele de zbor. Este un hibrid între avion şi elicopter. În România mai sunt trei asemenea aparate, însă, cel mai nou, achiziţionat recent, se află, la Timişoara. 

Este garat pe aerodromuil "Cioca", utilizat de pasionaţii de avioane uşoare şi ultrauşoare.

"Girocopterul este ceva nou şi cucereşte din ce în ce mai multă lume. Elicea acestuia este diferită de rotorul unui elicopter. Nu se mişcă doar palele, ci tot discul. 

În loc să aibă două aripi, ca un avion, are această elice rotativă. El trebuie să decoleze ca un avion, dar poate ateriza ca un elicopter", a declarat Sorin Bochiş, aviator, proprietar de avion privat, instructor de zbor şi exemainator autorizat al Autorităţii Aeronautice Române.

Girocopterul de la Timişoara

Girocopterul de la "Cioca" este un aparat de concepţie americană, însă a fost fabricat în Polonia. Aparţine unui om de afaceri din Timişoara şi a fost cumpărat cu suma de 100.000 de euro. 

"Este bine că a fost fabricat în Polonia, pentru că toate lucrurile ce ţin de mentenanţă se rezolvă aici, pe aproape. Nu trebuie să mergi până în America. La acest aparat, 75 la sută din costruri sunt motorul şi aparatura de bord", a mai spus Bochiş.

Girocopterul de la Timiºoara

Conform pilotului, girocopterul este foarte uşor de manevrat, poate face rotaţii în aer pe loc, atinge 160 de kilometri pe oră, iar la parcare nu ocupă spaţiu mult. 

"Inedit este că poţi să aterizezi şi cu viteză zero. Asta înseamnă că după ce pune roţile joş, mai merge încă un metru sau doi, depinde de îndemânarea pilotului. Decolează mai scurt decât un avion. Cam după 60 de metri e deja în aer. În situaţie de urgenţă poţi să cobori oriunde. La avion ai nevoie de o pistă. Pe asta poţi să o pui într-o curte, într-o parcare. Avantajul e că nu are nevoie de spaţiu de parcare. Se poate ţine într-un garaj", a mai explicat Sorin Bochiş. 

Girocopterul de la Timiºoara

Celelalte trei girocoptere din România se află la Bucureşti, Ploieşti şi Caransebeş.


Citiţi şi:

FOTO Confort rezidenţial second-hand: cartier de vile din buza pistei aeroportului utilitar „Cioca"

„Vitezomanii“ văzduhului: pasiunea pentru zbor îi face pe unii să renunţe la „joburile pământeşti”

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite