Cascada Bigăr şi-a dublat numărul de vizitatori. 100.000 de turişti într-un an, după amenajarea zonei eco-turistice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În mai 2017, Coca-Cola HBC România, împreună cu partenerii proiectului, au anunţat finalizarea lucrărilor de amenajare eco-turistică a zonei cascadei Bigăr, nominalizată în 2013 drept cea mai frumoasă cascadă din lume de siteul The World Geography.

La un an de la amenajarea eco-turistică a zonei Cascadei Bigăr (din judeţul Caraş-Severin), numărul turiştilor s-a dublat. Dacă în perioada 2016-2017 au vizitat cascada 50.000 de turişti, iar în intervalul 2017-2018, numărul lor a depăşit 100.000. Cel mai mare flux de vizitatori a fost înregistrat în perioada 01-06 iunie 2017, imediat după ce au fost finalizate lucrările de amenajare a zonei. 

Reamenajarea eco-turistică a zonei Cascadei Bigăr este un proiect implementat de Coca-Cola HBC România, cu sprijinul Asociaţiei Viitor Plus, al companiei CON-A, al Primăriei Bozovici şi al Administraţiei Parcului Naţional Cheile Nerei-Beuşniţa, sub umbrela platformei de sustenabilitate După Noi.

„Proiectul amenajării eco-turistice din jurul Cascadei Bigăr este dovada clară că proiectele de responsabilitate socială au un ecou real în comunitate. Din iniţiativa colegilor noştri de la fabrica din Timişoara, am reuşit să rescriem povestea unuia dintre cele mai frumoase locuri din România, de care se bucură acum turiştii din întreaga lume. Numărul vizitatorilor s-a dublat odată cu inaugurarea amenajării, dar poate cel mai important lucru este că aceştia doresc să se întoarcă”, a declarat Irina Ionescu, manager de comunicare la Coca-Cola HBC România. 

Proiectul a fost coordonat de organizaţia non-guvernamentală ViitorPlus, care s-a implicat activ încă de la început şi a supervizat toate etapele – consultare, proiectare, avizare şi execuţie. 

„Dezvoltarea durabilă se face în comunitate şi pentru comunitate. Iar proiectul ThinkBIGar este un exemplu de <<best practice>>. Un parteneriat public-privat de succes, realizat cu ajutorul Asociaţiei ViitorPlus, în beneficiul naturii şi al turiştilor. Turişti care, după cum bine vedem, sunt tot mai atraşi de această zonă. Tot ce ne rămâne de făcut este să păstrăm în bună stare facilităţile puse la dispoziţie şi să ne oferim mai mult timp pentru a descoperi locurile frumoase pe care România le ascunde”, a declarat  Teia Ciulacu, preşedintele Asociaţiei ViitorPlus.

În mai 2017, Coca-Cola HBC România, împreună cu partenerii proiectului, au anunţat finalizarea lucrărilor de amenajare eco-turistică a zonei cascadei Bigăr, nominalizată în 2013 drept cea mai frumoasă cascadă din lume de siteul The World Geography.

Valoarea totală a investiţiilor pentru reabilitarea zonei a fost de aproximativ 140.000 de euro şi a vizat amenajarea unui traseu pietonal între parcare şi intrarea în Parcul Naţional, de-a lungul DN 57B; amenajarea unui drum de acces de la intrarea în Parc şi construcţia unei platforme care facilitează accesul la baza cascadei; amenajarea unor spaţii şi poteci între cascadă şi izvor, cât şi realizarea unei treceri către Grota Bigăr, aflată în apropierea cascadei şi dotarea zonei cu panouri informative, pubele ecologice, marcaje de atenţionare şi locuri de repaus.

Proiectul a pornit la iniţiativa angajaţilor Coca-Cola HBC de la fabrica din Timişoara, care au remarcat potenţialul zonei şi şi-au dorit ca accesul la baza cascadei să fie mai uşor şi sigur. 

Citiţi şi:

Cascada Bigăr poate fi admirată în siguranţă şi de la bază. Lucrări spectaculoase de amenajare eco-turistică de 140.000 de euro

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite