Deşi este al treilea aeroport din ţară, Aeroportul Transilvania Târgu Mureş este pe locul 13 din 15 pe lista de priorităţi a Guvernului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeroportul Transilvania Târgu Mureş este "cenuşăreasa" listei de priorităţi FOTO: Aeroportul Transilvania Târgu Mureş
Aeroportul Transilvania Târgu Mureş este "cenuşăreasa" listei de priorităţi FOTO: Aeroportul Transilvania Târgu Mureş

Aeroportul Transilvania Târgu Mureş se află pe locul 13 din cele 15 înşirate pe ordinea de priorităţi a Guvernului în Master Planul pentru Transport al României. Cu peste 340.000 de pasegeri deserviţi anul trecut, Aeroportul Transilvania este aproape în coada listei. În timp ce primul aeroport clasat ca prioritate, cel din Tulcea, abia a avut 1.221 de pasageri în anul 2014.

Master Planul pentru Transport 2015-2020, un document foarte important al României şi al fiecărui judeţ în parte, în bază căruia România va primi de la Uniunea Europeană finanţare pentru proiectele de infrastructură, va fi prezentat peste două săptămâni de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la Bruxelles, pentru a primi undă verde de la Comisia Europeană.

Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş Ciprian Dobre a prezentat astăzi într-o conferinţă de presă situaţia Aerportului Transilvania, din prisma strategiei de implementare a Master Planului pentru transport 2015-2020. Mai exact, cum vrea Guvernul să gestioneze priorităţile.

Preşedintele CJ Mureş spune că anumite criterii ale Guvernului ar putea da peste cap planurile judeţeului, dar şi că Comisia Europeană ar putea să blocheze finanţarea.

„Sperăm că prin strecurarea acestor criterii suplimentare care, spun eu, sunt subiective, să nu asistăm la o amânare sau chiar o blocare a acestui document, care se numeşte Master Planul pentru Transport al României. Dacă s-ar întâmpla o astfel de blocare, practic s-ar bloca fondurile europene în ceea ce priveşte proiectele de transport”, spune preşedintele CJ Mureş.



Acesta a dat exemplul Aeroportului Transilvania Târgu Mureş  care într-o astfel de strategie de implementare este pe poziţia 13.  „Care este primul aeroport ca prioritate a României? Aeroportul Tulcea, care în 2014 a deservit 1.221 de pasageri, adică mai puţin decât a deservit aerodromul din Târgu Mureş. Prioritatea numărul doi a României în materie de aeroporturi este cel din Craiova, care în 2014 a deservit 139.000 de pasageri. Şi ca să terminăm clasamentul, al treilea aeroport ca importanţă a României este marele Aeroport Baia Mare, care şi el pe acest podium al intereselor României, în 2014 a deservit 21.000 de pasageri”, a menţionat Ciprian Dobre.

Mures

Mai mult, Ciprian Dobre spune că în conformitate cu acest Master Plan, se estimează că Aeroportul Târgu Mureş, în 2015, va avea 375.000 de pasageri deserviţi (plus 30.000 de pasageri faţă de 2014), dar şi că în anul 2020 vom avea mai puţini, adică 302.000.

„Nu vreau să fac speculaţii,  au anulat şi cursele Bucureşti –Târgu Mureş ale TAROM, firmă la care majoritar este statul român, unde Ministerul Transporturilor îşi trimite oameni în Consiliul de Administraţie...!”, mai spune Dobre.


Preşedintele CJ Mureş a mai menţionat că a discutat personal cu ministru Transporturilor legat de această prioritizare, dar că singura explicaţie care a venit dinspre oficialii de la Bucureşti a fost aceea că „sunt considernte comerciale”.


Dobre mai speră ca după ce oraşul Târgu Mureş va deveni nod de autostrăzi între Est-Vest (Târgu Neamţ- Târgu Mureş- Turda- Cluj-Oradea) şi Sud-Nord, importanţa aeroportului târgumureşean să fie recunoscută.  Autostrada Târgu-Mureş – Târgu Neamţ este cuprinsă în acelaşi Master Plan, iar la autostrada Târgu-Mureş  - Turda, proiect în afara acestui document, vor începe curând lucrările.

Mures



Citiţi şi

Primul contract semnat pentru autostrada Târgu-Mureş – Câmpia Turzii

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite