Lansarea competiţiei „Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene”, ediţia 2014
0Comisia Europeană a lansat ediţia din 2014 a "Premiilor pentru promovarea întreprinderilor europene", o competiţie menită să răsplătească cele mai ingenioase şi mai de succes iniţiative ale organismelor publice din UE şi ale parteneriatelor de tip public-privat care susţin spiritul antreprenorial, precum şi ale întreprinderilor mici şi mijlocii în special.
La nivel naţional, competiţia începe acum, iar în mai, câştigătorii din fiecare ţară vor fi selectaţi pentru a concura la nivel internaţional. Scopul ultim al participanţilor este obţinerea Marelui Premiu al Juriului în octombrie, la Napoli.
Cum să participaţi
Pentru informaţii suplimentare privind "Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene", vizitaţi pagina de internet, urmăriţi desfăşurarea competiţiei pe Twitter în engleză, franceză,spaniolă, italiană sau germană, sau vizitaţi pagina de Facebook oficială dedicată premiilor.
Cele şase categorii ale competiţiei sunt:
Promovarea spiritului antreprenorial
Investiţii în abilităţile antreprenoriale
Îmbunătăţirea mediului de afaceri
Sprijinirea internaţionalizării afacerilor
Sprijinirea dezvoltării pieţelor verzi şi a eficientizării resurselor
Antreprenoriat responsabil şi favorabil incluziunii.
Etapele competiţiei
Competiţia se desfăşoară în două etape; candidaţii trebuie mai întâi să concureze la nivel naţional pentru a deveni apoi eligibili pentru a concura la nivel european. Pentru competiţia la nivel naţional, fiecare ţară va selecţiona, până în mai 2014, două proiecte care vor fi desemnate să participe la competiţia europeană.
Juriul european va alege o listă de candidaţi. Toţi candidaţii propuşi pentru competiţiile naţionale şi pentru cea europeană vor fi invitaţi să participe la ceremonia de decernare a premiilor, în cadrul căreia câştigătorii sunt recompensaţi pentru eforturile depuse şi au ocazia de a se prezenta într-un mediu paneuropean. Premiile vor fi înmânate în cadrul unei ceremonii ce se va desfăşura cu ocazia Adunării IMM-urilor din 2014, în Napoli, Italia, în perioada 2-3 octombrie.
Context
Începând din 2006, "Premiile de promovare a întreprinderilor europene" recompensează excelenţa în promovarea antreprenoriatului şi a întreprinderilor mici la nivel naţional, regional sau local. De la lansarea premiilor, au fost prezentate peste 2.500 de proiecte care, împreună, au contribuit la crearea a peste 10 000 de societăţi noi.
Obiectivele urmărite sunt identificarea şi recunoaşterea activităţilor şi a iniţiativelor de succes, întreprinse în scopul promovării întreprinderilor şi a spiritului antreprenorial, prezentarea şi împărtăşirea unor exemple ale celor mai bune practici şi politici antreprenoriale, o mai mare sensibilizare cu privire la rolul antreprenorilor în societatea europeană, precum şi încurajarea şi inspirarea unor potenţiali antreprenori.