Facebook, Twitter şi Google+, modificări de ultim moment la nivelul clauzelor de furnizare a serviciilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Pixabay
FOTO Pixabay

Facebook, Twitter şi Google+ au operat o serie de modificări la nivelul clauzelor de furnizare a serviciilor, în urma solicitărilor Comisiei Europene de respectare a normelor UE privind protecţia consumatorilor.

Cu toate acestea, modificările publicate joi, 15 februarie, asigură numai într-o anumită măsură respectarea cerinţelor prevăzute de legislaţia UE.

„Platformele de comunicare socială sunt utilizate pentru publicitate şi în scopuri comerciale, prin urmare trebuie să respecte pe deplin normele privind protecţia consumatorilor. Mă bucur că eforturile autorităţilor naţionale de a asigura respectarea normelor UE menite să protejeze consumatorii dau rezultate, iar în prezent unele societăţi sporesc siguranţa platformelor lor pentru consumatori; cu toate acestea, este inacceptabil ca normele în cauză să nu fie încă pe deplin respectate şi ca acest proces să dureze atât de mult. Acest lucru nu face decât să confirme faptul că avem nevoie de «noi avantaje pentru consumatori»: normele UE privind protecţia consumatorilor ar trebui să fie respectate şi, dacă aceste societăţi nu se conformează, ele ar trebui să fie sancţionate”, a declarat Věra Jourová, comisarul european pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, potrivit europa.eu.

În urma acestor modificări consumatorii din UE nu vor mai fi nevoiţi să renunţe la drepturile lor obligatorii, cum ar fi dreptul de a se retrage dintr-o achiziţie online, vor putea să depună plângeri în Europa, şi nu în California, iar platformele îşi vor asuma partea de responsabilitate care le revine faţă de consumatorii din UE, la fel ca furnizorii de servicii offline. 

În timp ce ultimele propuneri ale Google par a fi conforme cu solicitările formulate de autorităţile de protecţie a consumatorilor, Facebook şi, mai ales, Twitter au răspuns doar parţial chestiunilor importante legate de răspunderea lor şi de modul în care utilizatorii sunt informaţi cu privire la eventuala eliminare a conţinutului sau la rezilierea contractului.

Comisia obligă platformele online să elimine rapid conţinutul online ilegal

După cum s-a menţionat deja în Comunicarea privind combaterea conţinutului online ilegal publicată în septembrie 2017, Comisia se aşteaptă ca platformele online să identifice şi să elimine rapid şi în mod proactiv conţinutul online ilegal, precum şi să prevină reapariţia acestuia. Comisia pregăteşte în prezent acţiunile ulterioare acestei comunicări. 

Autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor şi Comisia vor monitoriza punerea în aplicare a modificărilor promise şi vor utiliza în mod activ procedura de notificare şi de acţiune pusă la dispoziţie de societăţi. 

"Acestea se vor concentra mai ales pe conţinutul comercial ilegal privind abonamentele nedorite şi alte tipuri de înşelătorii. În plus, este posibil ca autorităţile să ia măsuri atunci când acest lucru va fi necesar, inclusiv măsuri de asigurare a respectării legislaţiei. Comisia va prezenta în luna aprilie documentul intitulat „Noi avantaje pentru consumatori”. Această reformă va propune modernizarea legislaţiei în vigoare privind protecţia consumatorilor şi asigurarea aplicării adecvate a acesteia", mai precizează Comisia. 

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite