Situaţie halucinantă la Băbana. Pentru a asfalta un drum de 3 kilometri, utilajele au de ocolit peste 40 de kilometri
0
Ca să poată asfalta o străduţă din Băbana, şoferii unei firme de construcţii trebuie să ocolească zeci de kilometri. Şi asta pentru că o hotărâre a Consiliului Local Piteşti interzice traficul greu pe singurul drum de acces direct spre şantier.
Asfaltatorul care a câştigat licitaţia pentru o parte din drumurile din comuna Băbana este nevoit fie să plătească zilnic câte 120 de lei pentru fiecare maşină care transportă materiale la Băbana, fie să ocolească pe 42 de kilometri că să scape de taxă.
Povestea, care, la prima vedere, pare hilară, a început după ce, pentru a asfalta un tronson de 3 kilometri din comună, primarul de la Băbana a făcut un contract cu o firmă care să aducă agregate, nisip şi pietriş, iar apoi asfalt. Nimeni nu a ştiut de existenţa unei hotărâri adoptate de Consiliul Local Piteşti, prin care nicio maşină mai grea de 3,5 tone nu are voie să tranziteze cartierul Trivale fără să plătească o taxă de 120 de lei pe zi. Dacă nu achită taxa, vehiculele peste gabarit sunt forţate să facă un ocol de 42 de kilometri, prin mai multe localităţi, pentru a ajunge la şantier.
Bebe Ivan: "Soluţia ar fi să fie anulată această hotărâre din 2009"
Din acest motiv lucrările sunt mult întârziate: „Din cauza acestei hotărâri a Consiliului Local Piteşti autovehiculele care transportă balast, trebuie să facă peste 40 de kilometri în plus: Piteşti, Poiana Lacului, Valea Cocului, Cocu, Băbana. Înainte veneau pe un drum judeţean care este închis de doi ani, din cauza unor alunecări de teren. Distanţa totală pentru o singură maşină din cele care ne-au adus nouă piatră aici depăşeşte 4.400 de kilometri, cum ar veni drumul Băbana - Paris, dus şi întors. Asta înseamnă costuri suplimentare (…). Soluţia ar fi să fie anulată această hotărâre din 2009. Doar Mazăre avea la Constanţa taxă cu bariera!“, spune primarul comunei Babană, Bebe Vasile Ivan.
Cornel Ionică: "Nu putem lăsa să meargă toată lumea cum vrea"
Reprezentanţii Primăriei Piteşti spun însă ca nu au ştiut că respectiva hotărâre va crea atâtea probleme, dar că ea nu va fi abrogată, pentru a se evita aglomerarea drumului cu maşini de mare tonaj. Edilului şef de la Băbana nu-i rămân prea multe de făcut.
„Este treaba dumnealui pentru că şi-a asumat o aşa lucrare. La o astfel de distanţă şi cu un asemenea gabarit, sunt puse la încercare la modul cel mai serios străzile din Piteşti, pentru că nu te duci cu o cursă două sau cu 10, ci cu sute de curse. Vorbim de asfaltul oraşului (…). Aceste proceduri sunt reglementate legal, atât prin legi organice, cât şi prin hotărâri de consiliul local. Asfaltatorul trebuie să se adreseze Consiliului Local, Primăriei, pentru a găsi variante ocolitoare, care să permită o activitate bună şi pentru constructor şi să nu degradeze asfaltul din Piteşti (…). Nu putem lăsa să meargă toată lumea cum vrea şi cu asemenea maşini de mare gabarit! Dacă societatea se va adresa primăriei, vom analiza şi vom găsi o soluţie, în condiţii legale pentru ambele părţi”, spune Cornel Ionică, viceprimar al municipiului Piteşti.