Calendarul de organizare şi desfăşurare a alegerilor europarlamentare în judeţul Argeş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aşa cum se ştie, 25 mai 2014 a fost stabilită ca dată a alegerilor  pentru Parlamentul European. Dat fiind faptul că până la această dată au rămas mai puţin de 3 luni, Instituţia Prefectului, ca principal organizator al acestor alegeri, a început seria de activităţi specifice calendarului respectiv.

Săptămâna trecută, a fost constituită Comisia tehnică judeţeană, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autorităţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevăzute de legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor membrilor din România în Parlamentul European, condusă de prefectul şi subprefectul judeţului Argeş. De asemenea, pe lângă Comisia tehnică judeţeană Argeş a fost înfiinţat şi Grupul tehnic de lucru, pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din judeţ , coordonat de către subprefectul judeţului Argeş.Din cele două structuri fac parte reprezentanţi ai: Consiliului Judeţean Argeş, Autorităţii Electorale Permanente, Inspectoratului Judeţean de Poliţie, Inspectoratului Judeţean de Jandarmi, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Direcţia Judeţeană de Statistică, CEZ, Biroului Judeţean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

De la începutul anului 2014 au fost emise mai multe hotărâri de Guvern în care au fost aprobate modelele ştampilelor birourilor electorale şi a ştampilei cu menţiunea VOTAT. De asemenea, a fost aprobat modelul listelor electorale şi al buletinului de vot care vor fi folosite la alegerile din 25 mai.

Prin HG 103/2014 au fost aprobate bugetul şi structura cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European .

Pentru următoarea perioadă, cel mai târziu până la dată de 25 martie. Preşedintele Tribunalului Argeş va anunţă data la care se va efectua tragerea la sorţi a celor 3 judecători care vor face parte din biroul electoral judeţean şi tot până la această dată, împreună cu Consiliul Judeţean, se va asigura organizarea sediului şi dotarea biroului electoral judeţean.

Până la dată de 26 martie partidele politice, alianţele politice şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale legal constituite, alianţele electorale şi candidaţii independenţi vor depune şi înregistra candidaturile, în scris, la Biroul Electoral Central, iar până la dată de 5 aprilie, acesta va admite sau respinge candidaturile, prin decizie.

Tot până la dată de 26 martie, cetăţenii cu drept de vot ai statelor membre ale Uniunii Europene, altele decât România, care au domiciliul sau reşedinţa în ţară noastră, vor solicita înscrierea în listele electorale speciale, iar cel târziu până la dată de 4 aprilie, primarii vor comunica, în scris, răspunsul la cererea de înscriere în aceste liste speciale.

Piteşti



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite