Cum ne pot pune viaţa în pericol filtrele maşinii. Sporii de mucegai, primejdia invizibilă pentru şoferii neatenţi
0
Schimbarea filtrului de polen este o parte importantă a întreţinerii autoturismului şi poate ajuta la îmbunătăţirea circulaţiei şi calităţii aerului din interiorul maşinii, dar şi la performanţa sistemului de aer condiţionat.
Filtrul de polen este un mediu de filtrare a mizeriilor ataşat la gură de intrare a aerului în sistemul de ventilaţie al automobilului. Acest dispozitiv ajută la îmbunătăţirea calităţii aerului din interiorul maşinii şi filtrează poluarea din aer. Cele mai multe filtre de polen sunt realizate dintr-o hârtie plisată, folosind o varietate de medii de filtrare.
Specialiştii susţin că filtrul de polen este un dispozitiv ce ajută la îmbunătăţirea aerului pe care şoferul îl respiră. Nu este atât de important pentru performanţa maşinii cât pentru sănătate şoferului. În general, filtrele de polen sunt amplasate înaintea sistemului şi ventilatorului de aer condiţionat.
“Filtrul de polen este acelaşi lucru cu filtrul AC sau filtrul de aer condiţionat. Unii producători folosesc denumiri diferite dar ele au aceeaşi funcţie: de blocare a mizeriilor sau prafului să intre în habitaclu. Un filtru de polen murdar poate face ca aerul condiţionat şi funcţioneze mai puţin eficient. Acesta va reduce, de asemenea, debitul de aer din habitaclu. Ambele condiţii vor duce la creşterea temperaturii compartimentului destinat şoferului şi pasagerilor. De asemenea, filtrul de polen elimină poluanţii comuni din aer şi mirosurile neplăcute, protejând astfel pasagerii din interiorul autovehiculului”, a explicat Rareş Pop, electrician auto.
Pericolul filtrului de polen apare când circulăm foarte mult cu maşină prin oraşe prăfuite şi când nu spălăm automobilul des.
“Praful încarcă suprafaţa de filtrare a filtrului şi nu mai permite aerului să circule liber. Dacă nu spălăm maşina des, frunzele se amestecă cu praful şi formează un noroi în partea de jos a parbrizului care ajunge în cele din urmă în filtru. Împreună cu frunze, funingine eliminată de motoarele diesel, alte gunoaie şi cu nişte scrum aruncat pe geam o dată cu ţigara, dar şi cu umezeală de la ploaie, praful formează pe filtru o pelicula urat mirositoare care începe să producă mucegai în scurt timp”, a precizat electricianul auto.
Nu mirosul este periculos, ci sporii de mucegai care trec de filtru şi ajung în plămâni. Nu puţine sunt bolile căilor respiratorii, în special alergii, cauzate de faptul că inhalăm aer plin de mucegai şi de bacterii. Partea proastă este că persoanele vulnerabile la aerul murdar sunt copiii, pe care, dacă îi plimbam cu o maşina care are filtrul de polen încărcat, riscăm să le provocăm astm de mici sau alte boli grave.
În general, majoritate producătorilor de automobile recomandă că filtrul de polen să fie schimbat cel puţin o dată pe an sau la fiecare 10.000 de kilometri.
Vă mai recomandăm:
Când şi cum se foloseşte frâna de mână: ponturi de la specialişti