Ce piese se strică primele la maşinile cu motor diesel

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Slabiciunile masinilor pe motorina Foto-www.4tuning.ro
Slabiciunile masinilor pe motorina Foto-www.4tuning.ro

Şoferii care optează pentru maşinile cu motor diesel o fac, în special, pentru consumul redus de combustibil. Specialiştii susţin că maşinile pe motorină au anumite slăbiciuni, iar unele piese se strică mult mai repede.

Pompa de injecţie

Motoarele diesel au nevoie de o pompă de injecţie specială, numită şi pompa de joasă presiune, care trage carburantul din rezervor şi îl duce spre filtru.

“În funcţie de modelul de maşină, există probleme fie cu pompă de presiune joasă, fie cu cea de presiune înalta. Calitatea proastă a motorinei, dar şi îngheţul acesteia pe timpul iernii, plus mizeriile aspirate din rezervor, duc la distrugerea acesteia. Şoferii îşi pot da seama foarte uşor dacă sunt probleme cu pompa: maşina nu mai porneşte”, a explicat mecanicul Florin Cuc.

Turbina

O piesă întâlnită şi la maşinile pe benzină, dar care se strică mai des la cele diesel, este turbo-compresorul. Principalele cauze care duc la deteriorarea acesteia sunt lubrifierea proastă şi blocarea geometriei variabile.

“Uleiul prost sau neschimbat la timp duce la stricarea piesei. În cazul maşinilor diesel, uleiul se umple repede de depuneri şi se înnegreşte, pierzându-şi din proprietăţi. Şi cum uleiul răceşte turbosuflanta, dacă e vechi sau contaminat, va face o răcire proastă care, în timp, duce la temperaturi înalte ce provoacă uzuri”, a explicat specialistul.

Turbo-compresorul la diesel se mai strică şi de la depunerile de calamină şi ulei care blochează diferite vacuum-uri, senzori sau sonde. Uneori se blochează şi wastegate-ul din cauza arderilor proaste care depun calamină, ceea ce duce la o funcţionare proastă a turbinei, fac că maşină să nu tragă şi să consume foarte mult. O maşină cu probleme la turbo o să consume mult, nu trage bine şi uneori scoate şi zgomote gen fluierat de sub capotă.

Valva EGR

Numele de EGR vine de la Exhaust Gas Recirculation. Este un sistem născocit de producătorii auto că să limiteze poluarea. Sistemul EGR este un sistem de recirculare, care preia o anumită cantitate de gaze arse cu conţinut scăzut de oxigen din evacuare şi o reintroduce în admisie, amestecând gazele cu aerul curat. Asta duce la o ardere mai bună a gazelor şi implicit a funinginilor de tip NOx.

Recircularea gazelor de evacuare pentru a fi arse încă o dată vine cu scăderea performanţelor.

“Din cauza depunerilor, a gazelor pline de funingine, a uleiului nears care iese pe evacuare, se formează depuneri ce obturează traseul gazelor. Însă computerul maşinii simte că este ceva în neregulă şi apare eroare pe bord sau, mai rău, motorul intră în Limp Mode”, a mai explicat specialistul.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite