FOTO Probleme grave la podul Vidin-Calafat. Au fost identificate peste 20 de defecte
0Podul de la Calafat-Vidin, al doilea peste Dunare intre Romania si Bulgaria, are peste 20 de defecte serioase. Oficialii bulgari au identificat problemele în urma unei inspecţii.
Daniel Papazov, ministrul bulgar, a declarat că printre defectele identificate se numără găuri în asfalt, probleme de drenaj, de iluminat şi defecţiuni ale semafoarelor.Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.
Ministrul bulgar a mai precizat că există probleme la canalizare, apa acumulându-se sub asfalt. Odată cu venirea iernii, problemele s-ar putea înrăutăţi în condiţiile în care apa scursă prin crăpăturile din asfalt ar urma să îngheţe şi, astfel, să se dilate. „Nu înţeleg de ce se vorbeşte doar despre o groapă, când este vorba despre mai multe gropi şi o serie întreagă de alte probleme”, a declarat oficialul bulgar.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente. La câteva luni de la inaugurare a apărut o gaură mare în carosbail, iar pagubele au fost deja evaluate.
Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere sunt încasate de statul român, iar bulgarii rămân doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în România, este percepută o taxă de 6 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii trec gratuit.
Costul construcţiei podului a fost estimat la aproximativ 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului român