FOTO Probleme grave la podul Vidin-Calafat. Au fost identificate peste 20 de defecte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul Vidin-Calafat a afost inaugurat pe data de 14 septembrie
Podul Vidin-Calafat a afost inaugurat pe data de 14 septembrie

Podul de la Calafat-Vidin, al doilea peste Dunare intre Romania si Bulgaria, are peste 20 de defecte serioase. Oficialii bulgari au identificat problemele în urma unei inspecţii.

Daniel Papazov, ministrul bulgar, a declarat că printre defectele identificate se numără găuri în asfalt, probleme de drenaj, de iluminat şi defecţiuni ale semafoarelor.Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.  

Ministrul bulgar a mai precizat că există probleme la canalizare, apa acumulându-se sub asfalt. Odată cu venirea iernii, problemele s-ar putea înrăutăţi în condiţiile în care apa scursă prin crăpăturile din asfalt ar urma să îngheţe şi, astfel, să se dilate. „Nu înţeleg de ce se vorbeşte doar despre o groapă, când este vorba despre mai multe gropi şi o serie întreagă de alte probleme”, a declarat oficialul bulgar.

România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente. La câteva luni de la inaugurare a apărut o gaură mare în carosbail, iar pagubele au fost deja evaluate. 

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere sunt încasate de statul român, iar bulgarii rămân doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în România, este  percepută o taxă de 6 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii  trec gratuit.

Costul construcţiei podului a fost  estimat la aproximativ 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului român

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite