Datoriile Fabricii de Avioane din Craiova vor fi transformate în acţiuni. Uzina are creanţe către stat de peste 20 de milioane de euro
0Fabrica de Avioane din Craiova este constructorul principal al avioanelor IAR -93 şi IAR-99. Uzina are datorii istorice de peste 20 de milioane de euro către stat.
Legea nu permite ca aceste datorii să fie şterse de către bugetul consolidat al statului decât dacă sunt transformate în acţiuni. Ministerul Economiei este acţionar majoritar la Fabrica de Avioane din Craiova, însă există 19% acţionari privaţi, care au primit cupoane în momentul în care a avut loc marea privatizare.
Statul vrea să şteragă datoriile Fabricii de Avioane din Craiova transformându-le în acţiuni. Valorea creanţelor către stat sunt de peste 20 de milioane de euro.
S-a transformat după revoluţie din uzina etalon într-o fabrică aproape inexistentă cu datorii uriaşe către stat. Fabrica de Avioane din Craiova este constructorul principal al avioanelor IAR -93 şi IAR-99. Primul produs al uzinei în Epoca de Aur a fost avionul IAR 93, care a fost produs în colaborare cu Republica Federativă Iugoslavia. Peste 4000 de oameni lucrau la fabrica din Bănie, însă încet, încet numărul acestora a ajuns la 300.
Ultimul avion IAR 99-Şoim fabricat la Craiova a ieşit pe porţile fabricii în aprilie 2008. Peste 20 de aparate de zbor au fost construite la uzina din Bănie.