Regina litoralului. Mai mult de jumătate dintre turişti au ales Mamaia
0Peste 50% din vânzările prin agenţiile de turism au fost în 2014 pentru Mamaia şi Năvodari. Pe litoral s-au aflat în acest an 1.500.000 de turişti.
Topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzările prin agenţii de turism, arată astfel: Mamaia/Năvodari, Eforie Nord, Saturn, Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costineşti, Cap Aurora, Eforie Sud. Per total, creşterea de vânzari prin agenţii de turism a fost de 2%.
De altfel, din totalul vânzărilor prin agentii pe destinaţii interne, litoralul reprezintă circa 79%, iar celelelate destinaţii reprezintă 21% din vânzări.
Valoarea medie a pachetului per turist a fost de 599 de lei pe litoral, în creştere cu 2% faţă de vara 2013, în timp ce valoarea medie a pachetului per turist în restul destinaţiilor a fost de 621 de lei, în creştere cu 3% faţă de anul trecut.
Pe staţiuni, valoarea pachetului mediu per turist a fost de 720 de lei în Mamaia, 567 de lei în Eforie Nord, 499 de lei în Olimp, 486 de lei în Saturn, 481 de lei în Venus, 462 de lei în Jupiter, 449 de lei în Cap Aurora, 426 de lei în Costineşti, 417 lei în Neptun şi de 311 lei în Eforie Sud.
Evoluţia vânzărilor pe statiuni prin agenţii de turism în anul 2014 faţă de 2013 arată astfel :
Mamaia – staţionar, Eforie Nord – staţionar, Saturn – plus 11%, Neptun – plus 16%, Jupiter – plus 2%, Venus – plus 25%, Olimp – minus 10%, Mangalia – plus 6%, Costineşti – minus 25%, Cap Aurora – plus 7%, Eforie Sud – plus 20%. Staţiunile din zona Eforii şi Mangalia au înregistrat împreună creşteri de 7% la vânzările prin agenţii de turism.
În continuare, peste 50% din vânzările prin agenţii de turism se fac pentru Mamaia şi Năvodari, dar este pentru prima dată în ultimii trei ani când vânzările pentru staţiunile din zona Eforie – Mangalia îşi reiau trendul pozitiv de creştere.
“Anul 2014 a adus cu el o sensibilitate mărită a turiştilor pentru raportul preţ-calitate, cu o orientare preponderentă către criteriul preţ. Iată de ce staţiunile de pe Litoralul Verde (zona Eforiilor si a Mangaliei), acelea în care se fac vizibile investiţii în infrastructura locală şi, mai ales, investiţii hoteliere şi în care preţurile sunt sensibil mai mici decât în Mamaia, au început să aibă creşteri de vânzări mai importante. Şi, deşi acestea sunt încă departe de a concura cu Mamaia/Năvodari, fiecare în parte, împreună şi cu o susţinere a unei dezvoltări sustenabile, axată mai mult pe ceea ce pot aduce ele nou în peisajul turistic de litoral al României, pot redeveni o destinaţie turistică de forţă. Infrastructura, spaţii verzi, parcuri, promenade, locuri de joacă pentru copii, siguranţa turiştilor, liniştea vacanţelor pentru familiile cu copii, clădiri mai puţine şi mai frumoase, logică în amenajarea staţiunilor şi susţinerea bazelor de cură balneară, tratament şi spa, acestea sunt valorile pe care Litoralul Verde trebuie să şi le asume!”, a spus Lucia Nora Morariu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Programele speciale menite să susţină vânzările pentru destinaţiile interne, între care şi litoralul românesc, promovate de ANAT împreună cu partenerii FPTR şi Asociaţia de Promovare Litoral-Delta Dunării, au înregistrat creşteri după cum urmează: „Înscrieri Timpurii“ – creştere 7% şi cumuleaza 20% din vânzări, „Zile Gratuite de Vacanţă“ – 20% creştere, dar cumulează încă numai 5% din vânzari, „Litoralul pentru Toţi“ – creştere 10% şi reprezintă 3% din vânzări. Serviciile tip all inclusive vândute pe litoral prin agenţii au înregistrat o creştere de 20%.
Studiul ANAT a fost realizat pe baza unui sondaj realizat la nivelul a peste 50.000 turişti care au călătorit prin intermediul unor turoperatori specializaţi în turismul intern, turoperatori care derulează vânzări clasice şi vânzări prin mediul online.
Vă mai recomandăm:
Jurnal de vacanţă. Drum iniţiatic spre izvoarele poporului român, prin sudul Dobrogei
Jurnal de vacanţă. Altfel de călătorie prin împrejurimile zonei Vama Veche-2 Mai