Navă cu 22 de marinari români la bord, reţinută într-un port francez
0Nava „St. Elias”, sub pavilion Panama, a fost reţinută în portul Lorient din Franţa. Autorităţile portuare au luat această decizie din cauza încălcării condiţiilor impuse de convenţia MLC 2006: neplata marinarilor şi condiţii de muncă şi viaţă la bord.
La bordul ST. Elias sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată şi lipsa condiţiilor de muncă şi viată la bord. În data de 2 iulie 2018 nava a fost inspectată de PSC şi Inspectorul ITF din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută.
Reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor spune că, unele surse apropiate navigatorilor de la bord susţin că condiţiile de muncă şi viaţă la bord sunt inumane şi inacceptabile. „Armatorii navei fac acum demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului, impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite”, transmite SLN.
Pe lângă cei 22 de marinari români, mai sunt navigatori români debarcaţi care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasă, promisiuni neonorate însă până la această dată. „ITF Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit”, mai spun reprezentanţii sindicatului.
Pe nava St. Elias navigatorii de la bord au înlocuit alţi navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi. Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenţia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depăşeşte două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006. Asigurarea acoperă maxim 4 luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor.
Pe aceeaşi temă: