Proiect european de 4 milioane de euro: 800 de studenţi au fost instruiţi în administraţie publică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Circa 800 de studenţi au participat la proiect. FOTO: FSPAC
Circa 800 de studenţi au participat la proiect. FOTO: FSPAC

Aproape 800 de studenţi au fost instruiţi în cadrul proiectului „Creşterea calităţii programelor de masterat în administraţia publică”, derulat de Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării (FSPAC) a Universităţii “Babeş-Bolyai”. Costul proiectului s-a ridicat la 4 milioane de euro (18 milioane de lei).

792 de studenţi au fost instruiţi în cadrul proiectului „Creşterea calităţii programelor de masterat în administraţia publică”, care se încheie în 31 august 2013 şi pe care Departamentul de Administraţie Publică al Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării (FSPAC) a Universităţii “Babeş-Bolyai” l-a derulat începând din 1 septembrie 2010. Alături de Departamentul de Administraţie Publică a FSPAC, parteneri în proiect au fost Catedra de Management şi Administraţie Publică a Facultăţii de Management din cadrul ASE Bucureşti şi Departamentul Administrarea Afacerilor al Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor din cadrul Universităţii „Al. Ioan Cuza” Iaşi. „Acest proiect ne-a permis să creăm un model de management al calităţii pentru programele de masterat în Administraţie Publică şi o metodologie de ierarhizare a acestor programe. Schimburile de bune practici pe care le-am avut cu cinci dintre cele mai bune programe de masterat în domeniu, din Uniunea Europeană, au dat masteranzilor noştri posibilitatea de a interacţiuna cu alte medii şi alte culturi organizaţionale, un element important în dezvoltarea lor profesională”, a declarat prof. univ. dr Călin Emilian Hinţea, manager al proiectului şi decanul FSPAC. 

82 de suporturi noi de curs

În cadrul proiectului, au fost elaborate 82 de suporturi noi de curs, s-au elaborat termenii de referinţă pentru 6  ocupaţii noi pentru absolvenţii de Administraţie Publică (analist competitivitate locală, evaluator impact social, consultant în afaceri publice, consultant în marketing public, manager în domeniul utilităţilor publice, expert cooperare regională), s-au acordat 93 de burse de cercetare pentru studenţi şi s-au organizat 4 conferinţe studenţeşti. De asemenea, s-a creat un portal de e-learning pentru programele de masterat în administraţia publică, iar bibliotecile celor trei parteneri din proiect au fost dotate cu 800 de titluri noi în domeniu şi au fost dezvoltate biblioteci virtuale. 

Program de 4 milioane de euro 

În timpul celor trei ani de proiect, s-a înfiinţat Asociaţia Programelor de Masterat în Administraţia Publică din România şi s-au încheiat acorduri de parteneriat cu instituţii din UE ce derulează programe similare. Totodată, a fost realizate mai multe studii dintre care amintim: un studiu privind calitatea a patru programe de masterat în administraţia publică din România şi un studiu privind percepţia managerilor instituţiilor publice faţă de programele de masterat în domeniul administraţiei publice, un studiu comparativ privind 5 programe de masterat din domeniul administraţiei publice din cadrul a 5 universităţi din 5 state membre ale UE.

Proiectul derulat de Departamentul de Administraţie Publică a FSPAC a fost în valoare de 18.091.116 lei, din care valoarea eligibilă este de 17.234.636 lei, iar valoarea finanţării nerambursabile este de 16.889.941 lei. Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin intermediul POSDRU 2007-2013, Axa prioritară 1 „Educaţie şi Formare profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, Domeniul major de intervenţie 1.2 „Calitate în învăţământul superior”. 

Scopul proiectului

Scopul proiectului a fost de a creşte calitatea a patru programe de masterat în domeniul administraţiei publice, conform nevoilor sectorului public, standardelor Cadrului Naţional al Calificărilor în Învăţământul Superior şi celor ale Uniunii Europene şi, implicit, de a creşte calitatea administraţiei publice din România. Grupul ţintă a fost format din cadrele didactice implicate în dezvoltarea programelor de masterat în domeniul administraţiei publice, studenţii programelor de masterat în administraţie publică şi absolvenţii, respectiv studenţii programelor de licenţă.

Citeşte şi 

Un academician de 57 de ani, cu doctorat şi două masterate, a devenit student la Facultatea de Fizică

ADMITERE FACULTATE 2013 Antrenor de fitness, profesia viitorului. Cum a ajuns Educaţia Fizică cea mai căutată la cea mai mare universitate din Ardeal

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite